Minus på kontot, metaforiskt och bokstavligen.

I helgen gick Vaggerydutställningen av stapeln och vi var inte där. Den utställningen ligger mig extra varmt om hjärtat, jag har oerhört fina minnen från just den utställningen och från valpträffarna som vi i Shejrix-familjen brukade ha. På grund av min utmattningsdiagnos så har jag missat den i två år (jag vet att folk som inte är/har varit drabbade inte förstår men det har inte funnits på kartan att kunna åka dit) men nu var det ju dags, nu när jag mår mycket bättre, nu när Lovas uppfödare skulle komma hela vägen från Lycksele, nu när Johan tagit ledigt för att kunna följa med, nu, nu, nuuuuuuuu…
Eh, nej sa Universum och gav både mig och Johan influensa.
Tack. För. Den.

 

Tjejerna var dessutom anmälda till ytterligare en utställning i måndags i Halland, alltså två dagar senare. Om vi kom iväg på den? Nope. Utöver att vara sjuk och missa chansen till kritiker, eventuella rosetter och ära så innebär det också att man kastar ca 250 kr per hund och utställning i sjön. Man kan ha roligare känner jag sådär lite spontant…

 

Nej usch, det är ingen idé att blogga idag, jag sitter framför datorn invirad i ett täcke så bara min hairbun sticker upp och dricker te som en galning i hopp om att halsen ska kännas lite bättre men det händer inte. Lika bra att krypa ner jämte min man och vovvarna och hoppas på att bli frisk så snart som möjligt istället.

 

Bacillkram till alla fina läsare från en gnällig bloggerska som har sina cranky pants på sig idag (som lite sådär tur i oturen får gumpen att se fantastisk ut, alltid något) 😀

 

(Instagrambild på tjejerna som gör mig glad).

 

3 reaktioner på ”Minus på kontot, metaforiskt och bokstavligen.

  1. Clara

    Fina! Vill bara säga att du inte är ensam, varje dag får ca 40 människor utmattningssyndrom och jag är en av dem. Varit sjuk länge (4 år) så du ska ändå vara ”glad” (ta det på rätt sätt) att du inte blev så dålig som jag (låter det som) och du kan jobba osv. även om det är svårt att få ihop livspusslet ibland. Hälsan är viktigare än utställningar! Dina hundar är supervackra, de behöver inga rosetter! Ta väl hand om dig, ingen annan gör det åt dig!

  2. Sara

    Krya ❤ Alla drabbas av svårigheter. När det är andras tur har du redan gått igenom det tuffa och lever ett lätt liv =) Kram!

Kommentera

