Valentines Day – fail och några hemligheter.

Hej från sjuksängen! Det har varit tyst här i bloggen ett tag pga att jag varit helt däckad med feber, förkylning, halsont, huvudvärk och hela konkarongen. Jag blir så sinnessjukt SJUK när jag väl blir sjuk, det är så otroligt orättvist att vissa bara drabbas av lätt nästäppa medan andra (som jag) blir helt sängliggande…

 

Det hela började runt alla hjärtans dag och för en gångs skull hade vi planer utan hundarna. Ni som följt oss länge vet att vi nästan alltid försöker att inkludera hundarna när vi hittar på något; vi väljer hundvänliga hotell, äter på restauranger som välkomnar hundar, väljer utflykter där vi vet att hundarna har behållning av att få följa med – vi gillar att hitta på saker som en familj helt enkelt! Jag vet att vissa tycker det är jättekonstigt och visst får vi höra att ”det är väl bara att lämna hundarna hemma som alla andra gör” och det gör vi självklart ibland också, klart att Johan och jag hittar på saker för att vårda bara oss och vår relation men överlag så är hundarna ofta med av den enkla anledningen att vi gillar att vara med dem. Knäppt va? 😉

 

Anyway, i år hade vi planerat en helkväll på stan; bokat bord på en restaurang, fixat hundvakt i form av farbror Roger (Johans vän som bor nästan granne med oss) och köpt VIP-biljetter till Bergakungens biograf – här skulle dejtas! Men nej, det blev inte riktigt så… Både Johan och jag har kämpat emot en annalkande förkylning ett tag och under förra veckan hade vi en riktig epidemi på jobbet där kollegor antingen varit på plats fast de varit halvdöda eller så har folk varit hemma sjuka. Samma dag som vi skulle ut och fira började jag må kasst, hade ärendegenomgång med min chef i några timmar och rösten blev allt grötigare och ögonen sved så att tårarna rann… Underbart. Slutade med att jag blev hemskickad, kom hem och däckade i sängen i flera timmar tillsammans med hundarna. När Johan kom hem från sitt jobb klagade han på hur sliten han kände sig och sedan hörde vi att även vår hundvakt låg hemma i någon slags influensa – det var ju bara att inse oss besegrade. Vi avbokade middagen och proppade oss fulla med Alvedon innan vi begav oss till bion (vi hade redan köpt biljetterna så de gick inte att lämna tillbaka) i tjocktröjor och raggsockor, romantiskt värre. 😉 Så ja, vi kan ju konstatera att vår alla hjärtans dag inte riktigt blev som vi hade tänkt oss men så blir det ibland här i livet. Eller som Johan sa ”Vi är duktiga på att vårda och fira vår kärlek året runt så vad spelar egentligen just den här dagen för roll?” och det har han väldigt rätt i. Det gillar jag verkligen med vår lilla familj, vi är duktiga på att göra det bästa av varje situation. Sedan skadade det ju inte att jag även fick en stor blombukett… 😀 Pol var heeeeelt fascinerad av den, när jag öppnade pappret runt buketten försökte hon ”hjälpa till” genom att slita i pappret, slicka på blommorna osv och när den stod i vasen på sin plats i vardagsrummet var hon där flera gånger och nappade lite lätt i några blomblad innan hon tröttnade. Tossevovve!

Dagen därpå hade jag hög feber så det var bara att sjukanmäla mig och sedan dess har jag legat däckad. Hemskt. Tur att VAB-ruari snart är slut…

 

copy3
(Instagrambild på bästa familjen!)

 

För att få en lite mer positiv avslutning på det här inlägget tänkte jag bjuda er på några Jennie och Johan-fakta som går i kärlekens tecken:

 

1) Innan Johan och jag blev tillsammans var han betydligt mer intresserad av mig än vad jag var av honom. Den ”livsstilen” som han hade då plus det faktum att det fanns några tjejer runt honom gjorde att jag trodde att han bara var en player. Det skrattar jag gott åt idag för det är det sista Johan är… 😀

 

2) Johan och jag hade kontakt i ca 9 månader innan jag blev intresserad av honom. Våra situationer var inte helt okomplicerade för någon av oss och sedan blev ju Exxa dessutom sjuk så jag slutade faktiskt svara på Johans försök till kontakt där under våren/sommaren 2012, inte med mening faktiskt utan det blev bara så naturligt att jag la all min energi på Exxa och uteslöt allt annat.

 

3) Samma dag som jag fick veta att Exxa hade cancer ringde Johan mig för första gången. Det var sista augusti 2012. Han ringde och sa ”Jag vet att vi inte har hörts på ett tag men idag fick jag en känsla av att jag borde höra av mig till dig och jag har inte kunnat skaka av mig den” och jag berättade allt för honom. Vi pratade i telefon i 5 timmar och det kändes som att det var meningen.

 

4) Efter den dagen pratade vi i telefon varje dag. Vi var båda rädda för att ge oss in i en relation av olika anledningar och Johan fick kämpa en del för att riva ner mina murar. Vi hittade ett sätt att kommunicera gällande våra eller framför allt mina rädslor, varje gång jag kände den känslan sa jag till Johan att ”nu åker löparskorna på” och Johan svarade alltid att ”jag ska bränna de där jävla skorna”. 🙂 En dag där under senhösten 2012 vaknade jag bara upp en morgon, tänkte på Johan och vågade äntligen erkänna för mig själv att jag faktiskt var genuint intresserad av honom. Efter det var det on.

 

5) Johan åkte upp och hälsade på mig direkt efter julen 2012 och vår första dejt varade i 5 dagar. Under de dagarna klargjorde Johan för mig att jag var hans vilket jag glatt accepterade. 6 veckor senare träffade jag hans familj, vi sa att vi älskade varandra för första gången och Johan bad mig att säga upp mig från mitt jobb, sälja mina lägenheter, ta med hundarna och flytta in hos honom. Efter ca 3 månader tillsammans flyttade vi ihop och det har jag aldrig ångrat. Nu är vi inne på vårt 5:e år tillsammans och Johan är den bästa sambon och hundpappan som finns!

 

107copy2( ❤ )

 

6 reaktioner på ”Valentines Day – fail och några hemligheter.

  1. Sarah

    Men vad skoj att få läsa lite om Johan/er också! Det är alltid lika roligt när du bjuder på något privat, även om dina inlägg om Lova och Pol såklart är anledningen till att man besöker bloggen. Hoppas du förstår vad jag menar 😛 Du har aldrig funderat på att ha en blogg till som är mer privat och handlar om dig och er och ert liv? Jag tycker ni verkar vara så fina! ❤

  2. Maria

    Hej! Vad roligt att läsa om er kärlekshistoria! Jag är en ganska ny läsare (jag hittade din blogg via Facebook) så det var kul att lära mig lite mer om er. Jag tycker din blogg är jättebra men jag kan tänka mig att det är svårt att behålla balansen mellan blogg och privatliv? Men av det jag läst tycker jag att du gör ett bra jobb! Hur många läsare har du i veckan på ett ungefär? Du måste inte svara, jag är bara nyfiken 🙂 Jag undrar också vad du fotar med för kamera? Du tar väldigt fina bilder! Är du fotograf? Vill till sist önska dig en fin helg! Hälsningar från din nya läsare Maria!

    1. Hej Maria och vad kul att du hittade oss! 🙂 Jag tycker inte det är så svårt iom att jag ibland bjuder på lite mer personliga saker, jag inbillar mig att det räcker att göra det ibland 🙂 Jag har ungefär 1000-5000 läsare om dagen lite beroende på hur aktivt jag bloggat. Jag fotar med en Nikon D610 och är hobbyfotograf 🙂

Kommentera

