Missförstånd och ett stort kliv framåt.

Häromdagen hände en sådan himla tokig grej! Johan kom hem helt upphetsad och det tog en liten stund innan han kunde lugna sig och berätta att när han var på väg hem från gymmet så fick han syn på Lova som var ute och gick. Hans första tanke var ”åh där är Lova” men den tanken övergick snabbt i ”vem fasen är den där killen som är ute och går med Lova” och slutligen ”det där är MIN hund, nu jäklar…!”. Puls, ilska, beskyddarinstinkter – ja, ni fattar.

 

När han kom lite närmare så insåg han dock att det inte alls var Lova som var ute och gick utan Grimm (en vit wolfdog) och hans husse. Jag kan förstå misstaget för Grimm är faktiskt väldigt lik Lova men jag tyckte ändå att det var ganska roligt för Grimm är betydligt högre och kraftigare fast å andra sidan så kanske man inte tänker så logiskt i ”stundens hetta” när man tror att en främling är ute och går med ens hund… 🙂 Dessutom är det oftast Grimms matte som är ute med honom, tror att det bidrog ytterligare till förvirringen.

 

Även om vi längtar efter hus så måste jag erkänna att fördelen med att bo i ett bostadsområde är att tjejerna har massa hundkompisar här. Vi kan aldrig gå ut på en enda promenad utan att springa på någon hund och hundägare som vi känner och prinsessorna blir lika glada varje gång. Detta gör också att de ibland får leka med andra hundar i rastgården, det är så smidigt att träffas ute på promenader och låta hundarna lära känna varandra innan de får leka fritt i rastis, på så sätt minimerar vi risken att det blir bråk. Johan är duktig på att känna igen ägarna och kan deras namn och var de jobbar ect. Jag däremot skulle inte kunna peka ut någon av ägarna i en vittneslinje ens om mitt liv hängde på det men jag kan banne mig deras hundars namn, ålder och favoritgodis. 😉 Jag har fått höra att det säger en del av mig som person men det tar jag som en komplimang för det tyder ju på att jag har koll på vad som är viktigt här i livet – hundar! 🙂

 

Nu ska jag avrunda här för det är dags för fredagsmys; filmen är i DVD:n, ljusen är tända, hundarna har gottat ner sig i soffan och Johan står i köket och fixar ryggbiff med bea, nom nom. I morgon väntar en utflykt tillsammans med hundarna och på eftermiddagen kör vi killkväll och tjejkväll på varsitt håll i några timmar innan vi sammanstrålar hemma hos oss. På söndag ska vi till Husknuten och titta på massa modulhus, det blir ett stort steg framåt mot husbygge för oss att få titta, undersöka och prata med säljare för att se vilka företag som tilltalar oss mest, känns superspännande! Hoppas ni får en fin helg kära läsare!

 

329copy3(Instagrambild på flickorna och en annan hundkompis, Maja!)

 

4 reaktioner på ”Missförstånd och ett stort kliv framåt.

  1. Sara

    Men hallå, läskigt!! 😦 Är den hunden väldigt lik Lova? Har nog aldrig sett en wolfdog innan. Är det en sån som i game of thrones? Tur att Johan inte fick en hjärtattack! =) Kram!

  2. Sarah

    Jag fick faktiskt googla wolf dog för jag har aldrig sett någon. Men håller med om att de är lika huskies och ser man den dessutom lite på håll… Jag hade nog också reagerat! 😉 Stackars Johan 😉 Låter superspännande med er husresa, ska bli så kul att få följa er!

Kommentera

