Fina människor och datatrubbel.

För ett tag sedan fick jag en bild skickad till mig på Instagram från min vän och bloggkollega Johanna. Hon hade ritat ett porträtt på Pol som hon sedan hade fotograferat och jag riktigt ryckte till när jag såg bilden för den var så kusligt lik Pol! Jag bad om att få den ursprungliga teckningen och häromdagen kom den på posten, hel och helt oskadd, och om möjligt ännu finare i ”verkligheten”. Tänk att det finns så snälla människor där ute?! Tack snälla Johanna, du gjorde mig så fruktansvärt glad! ❤ ❤ ❤

 
Under åren som bloggare har jag fått bilder på hundarna skickade till mig både via post och via mail och det är en sådan otroligt fin känsla! Bara tanken på att det finns människor där ute som tar av sin tid och sin energi för att glädja mig, en person som de flesta av dem aldrig ens har träffat ansikte mot ansikte… Det är så fint. Just det här porträttet är jag så kär i att det ska ramas in och hängas upp på väggen, jag håller nämligen på att skapa mig en liten blogghörna här hemma (ska visa upp i ett samarbete när allt är klart) och tanken bakom är att öka lusten och inspirationen att skapa. Jag är känslig för damm, stök, pappershögar ect, jag mår som bäst när det är vackert omkring mig och det är också då som jag presterar som bäst, både med tangentbordet och med penseln. Det kan dock uppstå svårigheter när man bor två personer och två personligheter i en liten tvåa (sååå avundsjuk på alla som har ett eget kontor hemma) så därför vill jag försöka skapa mig en liten oas på och runt skrivbordet med vackra saker, citat som inspirerar mig och fina bilder på hundarna och Johan – ett litet kreativt Mekka helt enkelt. Vi får väl se om jag lyckas. 😉

 

a15644524_10154758225414477_515654879_n(Porträtt och foto av Johanna Lekhammar)

 

001copy(Originalbilden på Pol. Hur lika är de inte?!)

 

Just den här veckan har jag varit långt ifrån att lyckas med min blogg-oas eftersom min dator gick sönder i torsdags. 😦 Jag kan nog inte ens förklara paniken jag kände då alla bilder på Exxa fanns på den datorn, bara tanken på att förlora dem fick min mage att vända sig ut och in… Jag hade säkerhetskopierat en del men långt ifrån allt och den dagen sparkade jag mig själv mentalt hela kvällen och var så himla arg på mig själv. Det var en ledsen Jennie som till slut somnade trots att det borde ha varit en bra dag då vi både sålde lägenheten och då jag gick på en 18 dagar lång julledighet men inget av det spelade någon roll i jämförelse med att mista bilder och filmer som aldrig går att ersätta. Som tur var så kraschade datorn inte pga hårddiskarna och igår kväll var Johan och jag och köpte en ny dator plus en hårddiskdocka och vi kunde rädda allt som fanns i den gamla datorn! 😀 Kanske årets julmirakel? Så nu sitter jag framför den nya datorn och skriver och den är både betydligt snabbare och tystare än den gamla så inget ont som inte har något gott med sig (hade bilderna inte gått att rädda hade det varit ett heeeeelt annat ljud i skällan, haha). Därför vill jag avsluta detta inlägg med att påminna alla mina fina läsare om att säkerhetskopiera allt som ni är rädda om! Jag vet att det är krångligt och tar tid och att det kanske inte är något man prioriterar eller ens alltid tänker på men jag lovar – man ångrar sig den dagen som datorn går sönder!

Slutligen önskar jag er alla en fin lördag! Kram!

 

5 reaktioner på ”Fina människor och datatrubbel.

  1. Anna

    Superfin present!
    Fy för datatrubbel och tack för påminnelsen, jag har inte backat upp all min skit på två år typ. Dags att ta tag i det.
    Trevlig söndag till er!

  2. Linda och fluffisarna

    Vilken tur att ni lyckades rädda allt! Datorer ska bara funka tycker jag. Fast jag använder nästan bara min telefon nu för tiden just för att jag tycker att telefoner ofta fungerar bättre och håller längre än en dator men å andra sidan så kan jag tänka mig att det är jobbigt att blogga från en telefon…;-) Är allt bra med er? Julklappar klara? Vad ska hundarna få? Kram från oss! 🙂

Kommentera

