När livet går för fort, före/efter-bilder och tips på dragvagnar.

Jösses vilken vecka vi har haft! Den senaste tiden har livet bara rusat på i 210 km i timmen känns det som och jag hänger inte riktigt med. Behovet av att klona sig själv växer här i Kållered kan jag säga… Det har varit fullt upp med styling av lägenheten, fotografering av lägenheten och alla de där jobbiga små sista-minuten-detaljerna som man lyckats förtränga men som visar sina fula trynen precis när man absolut inte har tid. Lägg då till jobb, bloggrelaterade saker som mail till framtida samarbetspartners och läsarmail, (svarat på 37 ((!!)) läsarmail den här veckan) det vardagliga livet med hundarna, vänner och tiden för Johan och för vår relation. Dessutom har vi även haft ett dödsfall i familjen som såklart har påverkat… Det kanske inte är så konstigt att man är sinnessjukt trött.
Dock får man väl trösta sig med att det värsta nu är gjort och med att det snart kommer en betydligt lugnare period där man kan ladda batterierna. Jag har massor att berätta för er men det kommer i senare inlägg.

 

aaaa15151196_10154659062604477_1840795341_n
(Bild från Instagram på vår fina Lovis i rastgården).

 

aaa13319766_10154180411554477_5804963016218743056_n
(”Hallå, jag sover faktiskt här!”)

 

Just gällande lägenheten så känns det så otroligt skönt att vi äntligen är klara! Allt som kan krångla har krånglat och det känns helt overkligt att den faktiskt har varit i vår ägo i närmare ett år nu. Vi har en slags hatkärlek till lägenheten som gör att det faktiskt känns ganska lätt att släppa iväg den till försäljning, trots att den blivit så otroligt fin. Hundarna är nog mer ledsna för de älskar den där stoooora balkongen där de kan stå och spana ut över hela innergården men de får ju egen hundgård och rastgård istället så de ska banne mig inte klaga! 😉
Jag vet att många av er är nyfikna på vårt hem och jag ska visa upp mäklarbilderna i ett senare inlägg men här nedan bjuder jag på två före/efter-bilder på köket (mobilbilder före styling) och om ni vill se en färdigstylad bild av köket så ligger den uppe i mitt Instagramflöde.

 

aaaa14925513_10154620252874477_7895350455452569480_n(Attraktivt med det gula va? ;-))

 

aaaa14907012_10154620254064477_6569110304364395777_n
(Vi har bytt ut allt inklusive alla vitvaror samt installerat en inbyggd diskmaskin).

 

Jahaja, övrig status då? Snön har tyvärr kommit och gått, efter att snön försvann fick vi några fina dagar med solsken och frost men det vädret gav snart vika för regn och rusk… Lovely. Hundarna är inte nöjda med det rådande vädret och är som två riktiga soffpotatisar just nu som knappt vill gå ut. Enda gången som de inte bryr sig om regn eller slask är när de får dragträna, då har de full fokus på det och bryr sig inte alls när de blir blöta och smutsiga men utöver det…ojoj, vilken klagan! Bortskämda byrackor! 😀

 

aaaa15101945_10154659064224477_1068977647_o(Instagrambild på en mindre vacker Lova i rastgården…)

 
På tal om dragträning så funderar vi på att skaffa en kickbike eller någon slags vagn som är lämplig för två hundar för dessa båda valkyrior tillsammans framför cykeln är en helt galen kombination nu när marken inte längre är torr och hård. Varken jag eller Johan är så sugna på att ramla och slå oss i 40 km/h, därav funderingen. Men vad ska man välja? Kickbike, trehjuling eller någon slags lättare vagn? Finns ju för och nackdelar med alla tre alternativen och jag kan inte bestämma mig.
Har ni läsare några tankar kring det? Jag vore supertacksam för tips!
Trevlig fredag alla fina! 🙂

6 reaktioner på ”När livet går för fort, före/efter-bilder och tips på dragvagnar.

  1. Hej Jennie! Jag tänker att det beror på hur ni bor. Visst bor ni i lägenhet ännu? Har ni förvaringsrum för trehjuling eller vagn? Om inte så tycker jag ni ska skaffa en kick. Visst, den är inte lika stabil i rusk som en vagn men det är ändå bättre än en cykel och man slår sig inte på samma sätt om man skulle ramla som man gör med en cykel. Den är även mer stabil i däck ect och tar inte mer plats än en cykel, iaf inte så märkbart mycket mer och går att transportera med en vanlig bil om man tar av framdäcket. Så kick är nog mitt bästa tips. Kram på dig! / Hanna

    1. Mycket smart skrivet! Vi bor fortfarande i lägenhet så att förvara en trehjuling känns svårt. Inga förvaringsrum eller dylikt, bara för barnvagnar och cyklar. Så kickbike vore enklare. Tack för din kommentar! Kram!

  2. Sara

    Tänk på att inte stressa ihjäl dig Jennie! Superfina bilder! Gällande drag så tänker jag att en trehjuling är mer stabil än en kickbike men som ovanstående skriver så handlar det ju om att ha plats för en också..

Kommentera

