Glada hundar och bloggrelaterad roadtrip.

”Dina hundar ser alltid så glada ut” sa en granne till mig idag och jag blev så himla glad för av alla komplimanger man kan få så är den en av de bästa enligt mitt tycke. Jag vill att mina hundar ska vara glada, att de ska vara nöjda med sin tillvaro, att de känner att de har ett bra liv. De vet ju förstås inte om ett annat liv än det de har men jag känner ändå att jag verkligen vill göra allt för att de ska må så bra som möjligt och ja, jag känner nog att jag och Johan har lyckats rätt bra. 🙂

 

Lova har alltid varit ett riktigt lyckopiller. Hon var den som fick mig att le och skratta igen efter Exxas sjukdom. Jag var ingen glad person då och hade en mur av is runt mitt hjärta. Kanske såg Lova det, jag vet inte. Men den där lilla terroristvalpen (ja det är kanske en ”olämplig” benämning men det är helt ärligt det bästa ordet att använda för att beskriva henne) vände upp och ner på allt och hade sådan energi och var så full av rackartyg att man inte kunde annat än att skratta. Jösses vilka grejer hon kunde få för sig att göra alltså… Lova är fortfarande en väldigt rolig hund men på ett mer vuxet sätt. Hennes personlighet är så otroligt stor och hon har så mycket humor inom sig som bara strålar ut till omvärlden. Vi har alltid kallat henne för solstrålen och det är lika sant nu som då.

 

tok1947420_10153949124694477_8931749454423610215_n
(Lova och hennes ”crazy eyes”)

 

Pol är också en otroligt rolig hund. Jag ser så mycket av Exxa i henne men Pol är också ”sin egen” om ni förstår vad jag menar. Hon kräver så mycket men så lite på samma gång. Det räcker att man pratar med henne så lägger hon bak öronen, viftar på svansen och kommer fram för att pussas. Hon struntar fullständigt i om hon är i vägen eller om hon måste kliva över hela ens kropp för att nå fram till målet, det här med ”personal space” är inget som Pol någonsin har hört talas om. Och börjar man skratta när hon kommer som en ångvält över ens kropp (vilket man inte kan låta bli att göra) så blir hon ännu gladare och ännu mer ivrig att komma fram och täppa till husses eller mattes andningshål med sin långa tunga. Mys. Hon är alltid pigg på att träna, gå ut, jaga boll eller vad vi nu hittar på; man hinner bara tänka tanken så står Pol där och tittar på en med lysande ögon, redo som en äkta scout… Lilla sötnosen.

 

a13102862_10154080625214477_3706740770128923469_n
( Pols ansiktsuttryck 95% av tiden… 🙂 )

 

Just nu är jag enormt tacksam över mina glada hundar för matte är inte lika glad, jag har fått något i mina lungor, har svårt att andas och när jag hostar så känns det som att någon hugger mig med en kniv… Jag tror det beror på kylan på kontoret, vi har ingen värme pga en hantverkarmiss så folk har jobbat i jackor och mössor hela veckan och frusit rejält. När en polarhundstjej fryser så vet man att det är kallt! 😉 Flera har blivit sjuka och jag trodde att jag skulle klara mig men icke. Ingen hit. Men som alltid så vet Lova att något är fel och hon passar på mig samtidigt som hon säger ifrån på skarpen till Pol när hon tycker att den där lilla skitvalpen plågar matte. Medan jag ligger nerbäddad så är Johan i renoveringsobjektet och grejar, i morgon får han hjälp av min snälla pappa och vi är snaaaaaart klara nu. Det känns väldigt tråkigt att inte kunna vara där att hjälpa till men vad ska man göra…

 

… förutom att försöka bli frisk till nästa helg. Då ska vi nämligen på en bloggrelaterad roadtrip och det ska bli så himla kul och då kan jag inte vara sjuk. Avtal skrevs under i veckan och jag är sååå taggad! 😀
Ni får självklart veta mer framöver, jag har faktiskt några ”hemligheter” att dela med mig av men jag vill att allt ska vara helt klart först så ni får hålla ut. 😉

Nu blir det soffan resten av kvällen och i morgon eller i övermorgon (lite beroende på hur jag mår) kommer ett inlägg som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Hörs då.
Trevlig lördag från oss till er! ❤

 

048copy2
(Den här bilden får mig att skratta såååå mycket… Tossiga hundar!)

 

12 reaktioner på ”Glada hundar och bloggrelaterad roadtrip.

  1. Amanda, Killer och Bamse

    Men hallå vad spännande! Vart ska ni?! =) Hoppas du kryar på dig tills dess och att ni inte måste ställa in! Jag ska erkänna att jag är dödligt nyfiken… =)

Kommentera

