Trust the magic of beginnings.

Ah, höst… Känner ni att den är på väg? Som draghundsnörd jublar jag inombords samtidigt som jag ler åt statusuppdateringar på Facebook och Instagram där folk klagar på att sommaren är över. Låt oss jubla istället för att klaga! Jag älskar hösten, det är min tid, det är då jag vaknar till liv. Kanske är det för att man nu kan dragträna utan att behöva gå upp i ottan eller vänta till sen kväll, kanske är det för att jag ser en annan sorts glimt i hundarnas ögon, kanske är det för att jag vet att mycket roligt och spännande väntar oss framöver – eller så är det en kombination av allt.

 

aaa13718136_10154292599999477_1800015135_o(Tokiga huskyprinsessor i rastis. Bild från vår Instagram).

 

Jag märker på Lova att hon välkomnar hösten lite extra mycket. Hon är ju höstbarn precis som sin matte och husse och fyllde 4 år förra veckan (mer om det senare i ett eget inlägg) och är så stor och duktig och vuxen så att hälften vore nog. Det är så svårt att förstå att den där lilla terroristvalpen har förvandlats till den underbara tjejen som hon är idag… Lova är en sådan karaktär, jag slås ständigt av hennes stora personlighet och precis som storasyster Exxa så har Lova den där förmågan att föra sig med grandezza och stil, det går liksom inte att ignorera henne. Men utöver det så har hon även pondus, hon kräver inte uppmärksamhet utan bara får den ändå, som någon slags naturlag. Lova är en maffig tjej även kroppsligt sett, 22.5 kilo vägde hon för några veckor sedan. Det är ganska mycket för en vuxen huskytik men de där kilona är enbart skelett, muskler och en vilja av stål! ❤

 

Jag tycker även att lilla Pol är piggare sedan man började kunna ana hösten i luften. Både Pol och Lova har mycket och tät päls (de har bott framför fläkten hela sommaren) så jag kan tänka mig att det känns skönt nu när tempen sjunker. Under sommaren har Pols energi gått i vågor, hon har pendlat mellan bus på promenader eller i rastgården till att komma in och bara toksomna framför fläkten i flera timmar. Nu är hon mer jämn i energin, det vill säga fullt ös medvetslös nästan hela tiden… 🙂 Hon är dock noga med att följa i Lovas fotspår, lägger Lova sig och sover eller vilar så gör Pol det också för man måste ju göra precis som idolen Lova gör. Sötnosarna. Även Pol är en stor tjej med en vikt på strax över 21 kilo och ibland funderar jag på vart de kilona sitter när jag jämför henne med Lova, det känns nästan otänkbart att det bara skiljer ca 1.5 kilo mellan flickorna men vågen ljuger ju inte. Det är inte det är Pol är liten eller tunn för det är hon inte, även om hon påminner om Exxa i kroppen så är hon bredare och kraftigare men hon blir ändå liten när hon är jämte Lova. Just nu skulle jag säga att Pol är någonstans emellan Lova och Exxa i kroppen och det ska bli kul att se hur hon ser ut om 1-2 år när hon är mer utvecklad. Än så länge är hon fortfarande valpig, både i kroppen, i rörelserna och i sinnet.

 

aaa14494721_10154493273989477_6017293941539317747_n(Flickorna spejar ut över sitt kungarike en vacker höstkväll).

 

Nu när hösten närmar sig så börjar vi också närma oss slutet av vår renovering. Det är bara ”småsaker” kvar (nya möbler i badrummet, bygga in tvättmaskin/torktumlare, finmålning, lister och väggarna i hallen) och att knyta ihop säcken med styling och jag kan nog tala för både mig och Johan när jag säger att vi längtar efter att bli klara så snart som möjligt. Det har varit ruskigt slitsamt eftersom allt som kan krångla har krånglat och vi ligger tyvärr efter i schemat eftersom vi hade tänkt sälja i slutet av augusti. Men – tur i oturen – så gick bostadsrättsmarknaden upp flera procent under skiftet augusti/september (som vi hoppades på och trodde) och nyligen såldes en helt orenoverad lägenhet i vår trappuppgång för topp-pris så Universum verkar ändå vara på vår sida tack och lov. Jag längtar så otroligt mycket efter att kunna börja leta tomt på allvar och drömmer om dagen då hundarna får en alldeles egen rastgård att leka i, den dagen närmar sig nu…

 

aaa14492378_10154493283844477_2334259197031827330_n
(Bild från vår stora balkong i nya lägenheten som Johan har gjort superfin med trätrall. Bara lite algskrubbning kvar innan den är klar. Balkongen är delvis överbyggd så man får både sol och skugga och man har utsikt över innergården och över Safjället).

 

12 reaktioner på ”Trust the magic of beginnings.

  1. Sara

    Hoppsan vilka stora flickor men muskler är ju bra att ha när man är draghund tänker jag =) Vad härligt för er att ni snart är klara även om det inte låter som bara småsaker kvar i mina öron =) Balkongen ser helt magisk ut, avundsjuk! Kram!

Kommentera

