Lycka är…

… att kunna svälja utan att vilja gråta, det har jag kommit fram till idag. 🙂 Jag har legat däckad i ca en vecka med en hejdundrande förkylning, feber och hela konkarongen i samma veva som den här fantastiska septembervärmen kom. Min timing är fantastisk som vanligt för vem vill inte ligga nerbäddad i tjocka täcken när det är nästan 30 grader varmt ute… Dock har jag haft två söta små hjälpredor som har tagit väl hand om sin matte. ❤
Lova är så klok, hon vet att när matte eller husse är sjuka så är det teamwork som gäller. Hon går på något sätt ner i energi då, gör inga lekinviter eller kommer med leksaker som hon brukar göra, istället blir hon lugn och håller koll på mig och Pol. Går jag och lägger mig i sängen kommer Lova direkt och lägger sig tätt tätt intill och ”passar matte”. Oftast lägger hon även en tass på mig någonstans och jag tolkar det som att hon vill att jag ska veta att hon finns där. Underbara Bobbo.
Pol gillar när vi är sjuka för i hennes värld innebär det bara en enda sak; myspys de luxe. Pol älskar att gosa och mysa och när matte eller husse är sjuk så finns det ju plötsligt massor med tid för just detta och det passar Pol perfekt. Bäddar jag ner mig i soffan med fluffiga sängkläder kommer hon direkt tassande och lägger sig på mig – väldigt bekvämt – och så kommer en djup suck innan hon somnar. Pol sover aldrig så gott som när hon får ligga på sina människor av okänd anledning. Hon lägger sig gärna högt upp, t ex på bröstkorgar eller magar, för det innebär att matte eller husse når att klia i nacken eller smeka öronen och det är så skööööönt… Stora lilla Pol som fortfarande är så valpig fast hon blivit så vuxen.

 

Tack vare mina hjälpredor är jag nu på benen igen och det är såklart enbart deras förtjänst. Det är ju nästan så att jag måste stanna vid djuraffären på vägen hem från jobbet och ge dem en liten present som belöning…? 😉

 

14310421_10154463544499477_9174678515014801104_o(Sötnosarna. Bild från vår Instagram).

 

 

11 reaktioner på ”Lycka är…

    1. Jamen visst gör det?! Jag tänker också så. Jag kom på benen efter 6 dagar i sängen och är helt frisk medan resten av kollegorna snorar och hostar 🙂 Haha ja det tyckte jag med så det blev en del pengar spenderade i djuraffären sedan 🙂

  1. Lisa

    Hej Jennie! Först och främst vad skönt att du blivit frisk! Många är sjuka nu så det är väl någon som går, kanske på grund av vädret och årstiden. Vad bra att du har två tjejer som tagit väl hand om dig! 🙂 Jag tänkte fråga en sak om rastning om det går bra, jag har läst att du och din man ibland delar på hundarna och jag undrar hur era tankar går bakom det beslutet? Jag och min kille har en hund i dagsläget men funderar på en till och då kommer tankarna kring hur man gör med rastning, träning och så vidare. Nyfiken på varför ni gör som ni gör. Hälsningar Lisa

    1. Hej Lisa! Jag ska svara på detta i ett frågeinlägg ordentligt men kort nu: vi tränar dem både tillsammans och isär, för att de ska bli ett team och för att de ska kunna klara sig utan varandra när det behövs. Kram Jennie!

Kommentera

