Bästa dagen!

I förrgår var en sådan där dag som känns i magen, ni vet, när man känner sig så himla lycklig och bara går runt och myser.

 

Först sovmorgon, (2:a semesterdagen av mååååånga, woop wopp!) promenad med hundarna, sedan några timmars renovering innan det var dags att åka hem och äta en rätt försenad lunch. Under eftermiddagen bestämde vi oss för att gå varsin promenad med hundarna och mötas upp i rastgården, vi gör så ibland för att Lova och Pol ska lära sig att de inte alltid måste vara tillsammans och igår kändes som en bra dag.
Jag hängde på mig stora kameran, hoppade i lite sommarklädsel och frågade Lova om hon ville följa med mig och det ville hon förstås. Vi hade världens bästa promenad; solen sken, himlen var helt blå, man kunde känna doften av folk som grillade, alla vi mötte log och var glada, Lova trippade nöjt framför mig i kopplet, jag lyssnade med ett öra på ”Home to me” med Sarah Darling genom mobilen och småpratade lite med Lova samtidigt och det kändes som att vi bara dansade fram… Så himla underbart! Jag blir sådan rätt ofta, det behöver inte hända något superspeciellt (i andras ögon) för att jag ska bli sådär glad och lycklig, det räcker med småsaker för att få mig att le och det är något jag är tacksam över för livet blir sååå mycket bättre om man tänker positivt istället för att sura och klaga hela tiden!

 

aaa13718136_10154292599999477_1800015135_o

(Instagrambild från i förrgår).

 

Lova och jag kom till slut fram till rastis och lekte lite tillsammans med en boll innan hon blev sådär stel i kroppen och började speja nedför backen och mycket riktigt, där var husse och Pol. Båda tjejerna blev superlöjliga och la sig ner och liksom smög sig mot varandra innan båda exploderade, rusade fram till varandra och började brottas, haha. De gör alltid så när de varit ifrån varandra, även om det bara gått 10 minuter. Tossiga vovvar!
Töserna spenderade sedan en dryg timme med att brottas, jaga varandra, nosa, springa tillsammans eller bara vila i skuggan och det är så roligt att se. Johan och jag skrattade, pratade och tog en hel del kort på hundarna och planerade fortsättningen av renoveringen medan de höll på och sedan traskade vi hem tillsammans och satte på en film och gosade ner oss i soffan på varandra. Sååå bra dag!

 

Vi körde ett liknande upplägg igår fast utan besök i rastgården för det var helt enkelt för varmt. Vi hade en sådan värmebölja här igår så klockorna nästan stannade och samma gäller idag. I morse fick hundarna en rejäl promenad medan det fortfarande var någorlunda svalt (nåja…) och nu ligger de helt utslagna framför fläkten på golvet och sover vilket passar oss bra för då kan vi åka och renovera medan de sover = win win.
Önskar alla fina läsare en bra dag! ❤

 

aaa13819471_10154292600124477_488870774_n
(Ytterligare en Instagrambild från i förrgår. Älskar tjejernas ansiktsuttryck när de tokspringer sådär!)

 

 

6 reaktioner på ”Bästa dagen!

  1. Sara

    Såna dagar är obetalbara! Ta vara på semestern och ha såna dagar varje dag tycker jag. Supervackra bilder som vanligt men gud vad lika era flickor är nu alltså! =) ❤ Kram! =)

Kommentera

