Detta är precis vad jag vill uppnå med bloggen!

Idag hade jag egentligen tänkt blogga om något helt annat men så fick jag den här kommentaren som jag vill dela med mig av:

 

Kommentar från Sandra:När jag ändå passar på och skriver… så vill jag bara säga att jag älskar din blogg! Din blogg (och du) känns så väldigt äkta om man jämför med andras bloggar. Det känns som att vi verkligen får följa dig och Johan och hundarna på riktigt om du fattar vad jag menar, väldigt många visar upp någon slags fasad utåt känns det som. När de bloggar så handlar det bara om bra saker som hänt i deras liv eller att deras hund vunnit någon tävling eller utställning men man får aldrig läsa om deras misslyckanden, om saker de skäms för, om saker som inte gick som de hade tänkt sig och det finns alltid ursäkter för allt känns det som. Du berättar verkligen allt känns det som, du försöker inte framstå som perfekt och är inte rädd att berätta om misslyckanden eller pinsamheter som ovan tex. Eller som när Exxa blev sjuk. Jag tycker du är så himla modig som vågar berätta sånt och det gör nog att jag har hängt med er så pass länge och jag misstänker att många andra läsare tänker likadant. Du skriver och fotograferar väldigt bra också men det är framför allt själen i den här bloggen som jag älskar, den är så genuin och man känner att man verkligen har tillit till dig och till det du berättar. Ville bara säga det:-)

 

Tack Sandra för den här kommentaren, jag blev så himla glad, kan inte ens beskriva det i ord!

När jag började blogga så fattade jag ganska snart ett beslut och det var just att vara ärlig och beskriva Exxa, träningar, tävlingar och hunderiet så som det verkligen var. Jag läste (och tröttnade!) snabbt på bloggar som kändes tillrättalagda, där inläggen enbart handlade om lyckade träningspass, framgångar i utställningsringen, hundar som alltid uppförde sig ect, det kändes inte äkta. Vart var resten? Den frågan ställde jag mig ofta och bestämde mig för att inte bli en sådan bloggare. Jag ville göra något annorlunda. Och just den tanken har hängt med mig under de här 9 (!!) åren som bloggen har funnits.

 

En stor anledning till att jag uppskattar dina fina ord är för att det inte alltid har varit enkelt. När man själv delar med sig av negativa saker och misslyckanden men andra inte gör det så märker man snabbt att vissa börjar undra eftersom de såklart gör jämförelser med andra bloggare vars liv och hunderi framstår som så mycket bättre – just för att de inte berättar hela sanningen… När Exxa blev sjuk bestämde jag mig direkt för att vara ärlig om det, dels för att det är min bloggstil men också för att jag tänkte att jag kanske kunde hjälpa någon annan som hamnat/kommer hamna i samma situation. Vissa av mina inlägg har varit väldigt personliga och utlämnande och det kan vara läskigt för man vet inte vem som läser och vad man kommer få för reaktioner men jag kan ärligt säga att jag inte ångrar det alls. Alla fina ord, kommentarer, mail och läsarfrågor genom åren gör att det absolut har varit värt det.

 

Jag tror att det är extra viktigt som bloggare att vara ärlig så som samhället ser ut nu med sociala medier, samarbeten, sponsorer osv. Många verkar inte bry sig om hur trovärdiga de är i sina läsares ögon men för mig har det alltid varit väldigt viktigt. Många av bloggens läsare har hängt med oss i måååånga år nu och jag tror att det är så som du var inne på; att läsare stannar av en anledning och jag inbillar mig att det beror på att ni får hänga med oss genom allt, the good, the bad and the ugly som man säger. Jag har haft turen att ha fått tre fantastiska hundar med enorma personligheter och jag älskar att dela med mig av deras liv, både framgångarna, bakslagen och tokigheterna. Så tack Sandra och tack till alla andra läsare som följer oss! Ni är guld värda!

 

Khloe Kardashian sa i en intervju nyligen att anledningen till att deras familj är så populära på sociala medier ect är för att de visar upp en fantasivärld. ”Folk vill inte se verkligheten” sa hon.
Jag tror genuint att hundvärlden är ett undantag. Det är min blogg ett bevis på.

 

048copy2
(Mina pluttar)

 

6 reaktioner på ”Detta är precis vad jag vill uppnå med bloggen!

Kommentera

