Ät, sov, campa – upprepa.

Nu är det ca fem veckor kvar tills vi går på semester tillsammans. Det ska bli så härligt att få spendera en hel månad tillsammans med sambon och huskyprinsessorna! Vi har inte planerat så mycket än så länge men en sak som står på sommarens bucketlist är att campa!

 

Jag kan ärligt säga att det inte är något som jag drömde om att göra innan jag träffade Johan, min version av att campa tidigare var att bo på ett hotell utan wi-fi… 😉 Men en del av ett förhållande är ju att man intresserar sig för varandras intressen; Johan gillar friluftsliv, sova ute, tillaga mat över öppen eld och så vidare och jag måste erkänna att ju mer han har pratat om det, desto mysigare har det börjat låta (if you jump I jump, Jack). Och bäst av allt är att det är något som vi kan göra hela familjen, jag tror att hundarna skulle älska det! Vi har ju en ras som trivs med att vandra långt, sova ute (även om de i det här fallet skulle få sova med oss i tältet) och bada så vi hoppas på att kunna hitta ett lämpligt ställe vid någon liten sjö där vi skulle kunna sätta upp ett litet läger och bara umgås några dagar, utan sus och brus, andra människor och sociala medier som pockar på ens uppmärksamhet…

 

Eftersom jag inte är så erfaren när det gäller camping så har jag försökt sätta mig in i vilken utrustning man bör ha med sig och vilket slags tält som passar vår familj bäst och jag vill därför tipsa er om GetCamping som jag skriver det här inlägget tillsammans med. På deras hemsida så hittar man allt man behöver för att campa, allt från stora produkter som tält och sängar till mindre produkter som matförvaring och resetillbehör. Butiken har fri frakt vid köp över 500 kr, de erbjuder prisgaranti om man hittar samma vara någon annanstans till ett billigare pris och bäst av allt; de erbjuder sina kunder hela 60 dagars öppet köp vilket jag tycker är fantastiskt! Jag har kikat på det här tältet till oss, det verkar lagom stort för två personer och två personligheter och utöver att det är vind- och vattentätt så verkar det dessutom väldigt enkelt att montera vilket är ett stort plus.

 

aaa31543447-origpic-e5718f
(Bild lånad från getcamping.se, tältmodell ”Easy Camp Huntsville 500”).

 

Om några läsare har tips på bra ställen att campa vid i Västra Götaland eller om ni har andra campingtips så får ni gärna lämna en kommentar ovan.
Sommar 2016 – vi är redo för dig! ❤

 

4 reaktioner på ”Ät, sov, campa – upprepa.

  1. Linnéa

    Vilken bra sida! Jag tror Pol och Lova skulle älska att campa! Du borde ta med kameran och dokumentera er lilla resa sedan så att vi andra får chansen att följa med! Tältet verkar lagom tycker jag, jag tror inte det är så skönt att sova i ett för litet tält så det är nog ett bra val att välja något som är lite större. Jag brukar tälta med 2 vänner varje sommar och mitt största tips är något form av myggmedel eller knottmedel för de kan förstöra en fin kväll annars. Och skydd för dem när ni ska sova! 🙂

  2. Sara

    Åh vad roligt! Kan du inte lägga upp hela sommarens bucketlist? Tänk bara på att inte planera in för mycket eftersom du varit/är ? stresskadad, det är viktigt att ta det lugnt för dig och din kropp!

Kommentera

