Bortskämda huskies och besök.

Lova: ”Rooooaaaarrr…”
Jag: ”Vad vill du Lova? Ska du visa matte då?”
Lova: ”Bröööööl…”
Jag: ”Är du hungrig?” (Går till köket och fyller på mat och sätter mig sedan i soffan igen).
Lova: ”Piiiiip…piiiip…woooaaa…” (Börjar se rejält missnöjd ut).
Jag: ”Är du törstig? Men det finns vatten Bobbo-skatt!” (Tar med Lova till köket och visar och sätter mig sedan i soffan – igen)
Lova: ”Piiip… roooaaaarrr…”
Jag: ”Men jag vet inte vad du vill älsklingen min. Vi har precis varit ute, du har mat, du har vatten, det finns leksaker och ben på golvet… Vad vill du?”
Lova: ”VOFF!!!!” (Högt och mörkt skall samtidigt som hon sätter sig mitt på vardagsumsgolvet och ser ytterst olycklig och missnöjd ut).
Jag: ”Jag fattar inte vad du… (Glödlampan tänds i huvudet) … Är det fläkten du menar? Vill du att matte ska hämta fläkten?”
(Lova flyger upp, börjar vifta på svansen och ”boffar” av glädje).
(Jag går och hämtar fläkten, kopplar in den och sätter den på vardagsrumsgolvet).
Jag: ”Så Lova, är du glad nu?”
(Lova lägger sig framför fläkten och börjar flämta samtidigt som hon ger mig en syrlig blick).

Man behöver ju inte vara medlem av Mensa för att inse att det hon vill säga med den här blicken är ”Ibland är du allt bra trög, matte…” 😀

 

aaa13343102_10154180411394477_6092087449246154788_n(Lova och Pol i rastis, bild från vår Instagram).

 

Har ni det bra fina läsare? Är det samma värmebölja hos er som vi har här i Göteborg? Hundarna blir sååå trötta av värmen, de leker mindre och sover mer och på promenader är de lugnare och betydligt mer lydiga, haha. Men de orkar nog inte hålla på att busa och bråka just nu. Efter jobb och vardagliga grejer brukar vi traska bort till vår rastgård (vi har fått en som ligger ca 5 minuters promenad från där vi bor) och i vanliga fall springer de som galningar där men inte nu, istället går de runt och nosar eller lägger sig i skuggan och tuggar pinnar. Men det kan vara rätt mysigt det med…

 

aaa13319766_10154180411554477_5804963016218743056_n
(En trött liten Poli…)

 

aaa13403934_10154180411434477_3039410039940899599_o(Mammas Bobbo-Lova)

 

Idag är jag ledig och ska bara mysa hemma med hundarna samt umgås med en vän. Svärmor är i stan för att fira sin födelsedag och idag ska hon och Johan (som också är ledig) umgås på tu man hand och få lite mor-och-son-tid och i morgon ska vi och hundarna visa henne vårt renoveringsobjekt, käka middag tillsammans och sedan avslutar vi nog kvällen hemma hos oss med tårta. Svärmor har inte sett Pol sedan September förra året så det ska bli kul att se vad hon tycker, Pol var ju bara en liten plutt sist hon såg henne… ❤

 

8 reaktioner på ”Bortskämda huskies och besök.

  1. Haha härligt att hon vet vad hon vill i alla fall 😉
    Jag är faktiskt förvånad över att min malamute inte tacklat av än pga värmen. Trodde verkligen hon skulle göra det, men hon räsar på gården och sen ligger och flämtar i skuggan, haha. Men det kommer väl längre in i sommaren för Siris del kanske 🙂

Kommentera

