Mycket att fira idag och framöver.

Ja, precis som rubriken säger så har vi mycket att fira just nu. Idag är det mors dag och jag har skämt bort min fina mamma med lite presenter som hon blev jätteglad över. Jag är så glad och tacksam över att min mamma finns i mitt liv, under åren har jag varit nära att mista henne både pga sjukdom och en bilolycka och även om hon klarat sig och kommit ur situationen starkare så sitter alltid den där lilla taggen av rädsla i mitt hjärta gällande henne och det gör att jag inte tar henne för given som det annars är så lätt att göra med de som står oss närmast. Stort grattis på dagen till min lilla passionerade, starka, varma, intelligenta ”mami” och tack för allt du lärt mig och för att du alltid finns där för mig! ❤
Idag firar vi också mig (tänk att jag varit mamma sedan 2007?!) och alla andra (hund)mammor där ute – stort grattis på dagen till er oavsett hur många ben era barn har! Ni är GRYMMA! ❤

 

aaa13335970_10154153178969477_7538160953535999821_n(Bild från vår Instagram. Ni får gärna låna mina ”saying images” men glöm inte att länka, tack!)

 

I morgon blir det att fira ytterligare för då fyller nämligen pluttevalpen Pol 1 år!! 🙂 Tänk att det redan gått ett år sedan hon föddes (30/5 2015) och sedan hennes uppfödare Fia började trakassera mig med bilder på en viss liten vit sötnos med galen blick och den där ”Exxa-looken”…
Det sägs ju att det är på barnen som man märker hur fort tiden går och ja, jag får nog hålla med där. Var det inte typ förra veckan som vi kunde lyfta upp lilla Putti-Pol i famnen som en bäbis eller när hon kunde ligga och sova på oss utan att någon kroppsdel stack ut?! Nu är hon alldeles för stor och alldeles för tung för att det ska vara bekvämt för oss men jag kan ju erkänna att det hindrar inte fröken Pol, vill hon ligga på oss så ska hon göra det också oavsett suck, stön och protester från mamma och pappa… 😉

 

006copy(Bäbis-Pol med de stora öronen…)

 

Vi firar också att mitt inlägg ”Det irriterar mig att du ser dina hundar som barn” slog flera rekord här på bloggen och att två hundtidningar har hört av sig och frågat om de får publicera mitt inlägg som en artikel! Finns det en större ära som bloggare? Känns inte så! 😀

 

Ytterligare en sak att fira är att marknaden för området där vi köpt vår nya lägenhet har blivit starkare sedan vi köpte den, det känns så skönt att en så pass stor investering redan har gett avkastning och det gör att vårt nybygge plötsligt inte känns så himla långt bort. Vi tog över lägenheten för ca 2 veckor sedan och är nu i full gång med renoveringen, det gamla köket är nästan helt utslitet och kastat och snart är det dags att åka till IKEA och köksplanera hur vi vill ha det.
Folk har börjat fråga om det inte är jobbigt att renovera och jo, visst är det det. Igår kväll t ex bar jag och Johan ensamma ner köket till släpet för att slänga det och lägenheten ligger högst upp (6 trappor) och det finns ingen hiss – självklart är det jobbigt och kanske särskilt för mig som inte är stor och stark som Johan. Jag vet hur det brukar se ut när par renoverar, många gånger är det mannen i familjen som gör det mesta jobbet medan kvinnan planerar inredning men så fungerar det inte hos oss. Jag har inte samma fysiska kapacitet som Johan men jag sliter så svetten rinner när vi arbetar tillsammans. Dock gör vi det nu i korta stunder pga min hälsa, jag orkar inte mer än så innan jag förvandlas till en zombie och vi planerar runt just det för när jag kommer till det stadiet så är det kört och det tjänar ingen av oss på. Så korta men intensiva stunder där planering före är a och o är vår melodi just nu och det fungerar riktigt bra än så länge. Vi har ingen tidspress heller utan blir klara när vi är klara helt enkelt. Dessutom är det 2 år sedan vi renoverade sist och den längtan som hinner växa sig stark under alla de månaderna gör att det är fruktansvärt kul, trots slitet och svetten. Vi får energi när vi grejar, även om det också tar energi. Dessutom har vi ju redan målet framför oss; vi vet redan att vi vill klättra på bostadsstegen för att kunna bygga vårt drömhus från grunden, en plats som förhoppningvis blir vårt hem i många år, som blir en trygg plats för barnen, en plats där vi kan umgås med familj och vänner utan att man måste sitta i knät på varandra och som blir vår investering inför pensionen – har man den bilden på näthinnan så känns allt jobb för att komma dit värt det. Vi längtar! 🙂

 

6 reaktioner på ”Mycket att fira idag och framöver.

  1. Catrine, Bamse, Leo, Tom-Tom

    Vad kul! 🙂 Grattis till allt det roliga, ditt inlägg om hundar som barn var fantastiskt! Grattis till lilla Pol idag! 🙂

Kommentera

