Till alla (hund)mammor och (hund)pappor där ute.

Alltså, ni… ❤
Jag vet knappt hur jag ska börja det här inlägget för jag är helt överväldigad över den respons som jag fick på mitt förra inlägg ”Det irriterar mig att du ser dina hundar som barn”.  Bloggen slog sitt besöksrekord med flera tusen tack vare er, inlägget delades på Facebook x antal gånger och det var sååå många människor som lämnade så otroligt fina kommentarer både här och i olika Facebookgrupper att jag gick runt hela dagen och bara kände mig glad, rörd och tacksam!

 

Vi kan ju konstatera en sak; alla vi (hund)mammor och (hund)pappor där ute är definitivt inte så ensamma som vi kanske tror och känner ibland. Vi är MÅNGA som känner samma sak, som får ta emot frågor och kommentarer som är både klumpiga och sårande, som får försvara våra livsval och som måste slåss för rätten att inte behöva kategorisera kärlek till våra barn i olika fack beroende på hur många ben de har.

 

På grund av era kommentarer så har jag bestämt mig; nästa gång detta ämne kommer upp så kommer jag att säga ifrån. Markera att frågan är klumpig och sårande, poängtera att det faktiskt inte är alla som kan få tvåbenta barn eller som vill ha tvåbenta barn, samt att klargöra att hur jag ser på mina fyrbenta barn är MIN ensak och att andra inte måste förstå eller hålla med men att de måste respektera mina känslor och åsikter, precis som jag gör gentemot dem. Jag kräver inte att andra ska se sina hundar som barn, jag vill bara att JAG ska få lov att göra det utan att bli behandlad nedlåtande (eller värre). Och om ni alla – nästa gång ni mottar en sådan kommentar eller fråga – gör samma sak så kanske vi tillsammans kan få stopp på de här dumheterna?!

 

Stor kram till alla (hund)mammor och (hund)pappor där ute och länge leve (de fyrbenta) BARNEN!! (som en klok person skrev på FB häromdagen) 😀 ❤

 

aa373cf192f13b630c290b0b8d19fcc618
(Bild lånad från Google)

 

aa12472709_227907704239402_7148011639319923193_n
(Jag bär stolt halsbandet till höger. Egentligen ska det inte behöva stå ”hund” framför ”mamma” men det är inte för min skull utan som en markering utåt; jag har hundar och jag är mamma – och är stolt över det!)

 

6 reaktioner på ”Till alla (hund)mammor och (hund)pappor där ute.

  1. Paulette

    jag vill också ge en extra styrkekram och salut till alla oss hundmammor som måste vara starka och genomlida ,ibland flera förluster av våra håriga fyrbenta barn ❤
    Det är en sorg man bär med sig resten av livet som man måste stålsätta sig inför. ❤

Kommentera

