Läsarfrågor och svaren på frågestunden del 1.

Kommentar från Marie: ”Har du blivit utsatt för näthat? Känns som att det är vanligt i bloggvärlden och du har ju en väldigt stor blogg. Godkänner du alla kommentarer?”

Svar: Två gånger har jag mottagit hot via kommentarfunktionen att folk ska skada mina hundar. De hoten har jag polisanmält. Tror det är vanligare att livsstil/familj/mode-bloggarna får ta emot hot, är nog inte så himla vanligt i hundvärlden. Här är det mer avundsjuka som gäller; att vissa inte säger grattis till vissa prestationer och dylikt eller klagar på reklam/sponsrade inlägg eller direkt påpekar på ett otrevligt sätt om man någon gång skriver något fel osv. Det har hänt både mig och bloggande vänner.
Jag godkänner i stort sett alla kommentarer. De som inte godkänns är just hot som jag nämnde ovan samt när jag misstänker att ett eller flera små nättroll är i farten. Det kan vara att folk använder påhittade namn, mailadresser osv, detta händer dock inte speciellt ofta. Jag har fått så pass många kommentarer genom åren att jag direkt ser när en kommentar sticker ut och då använder jag en plug-in för att spåra ip-numret där jag sedan får reda på vilken adress kommentaren är skriven från och i vilken stad adressen ligger. Det är nästan lite skrattretande att folk tror att de kan komma undan med sådant, det tar mig 10 sekunder att ta reda på vem det är… Syftet är för mig ganska så oklart men så håller jag inte på med fjortis-fasoner heller så det kanske är därför jag inte förstår varför man gör sånt. Tänk om de små trollen la ner den tiden på sina egna liv istället, då hinner man nämligen inte sitta och vara avundsjuk på andra…

 

aa12115820_10154108636904477_6496542247887948307_n(Våra flickor busar i rastis, bild från Instagram)

 

Kommentar från Lisa: ”Hej! Tänkte fråga vad ni har för rutiner med Pol nu när hon börjar bli vuxen? Jag har en 8 månader gammal sibbe och han vill fortfarande gå ut lika ofta som han ville när han var riktigt liten. Jag gör inget annat än rastar honom tycker jag och minst hälften av gångerna gör han inget förutom att nosa och bita i pinnar. Tack för en bra och informativ blogg!”

Svar: Oj! Det där får du nog stävja lite. Om han inte gör några behov när ni springer ut och in och inte visar tecken på sjukdom (du har kollat så att han inte har urinvägsinfektion ect antar jag?) så vill han nog bara gå ut för att det är gott att vara ute. 🙂 Avled hans uppmärksamhet med lek eller träning är mitt tips. Pols rutiner är nu samma som Lovas. Johan, jag eller båda går en lång promenad med hundarna på morgonen innan vi själva äter frukost. Efter det får de antingen hänga med Johan till hundgården på Johans jobb (om jag jobbar) eller så får de vara hemma med mig och då brukar de sova en stund medan jag äter frukost. Sedan brukar vi träna lite tricks eller lydnad eller så leker vi eller så får de tugga ben. Efter min lunch går vi ut en till långpromenad och sedan börjar rutinerna om från morgonen. Under em/kväll kan det se lite olika ut, ibland åker vi till rastgården, ibland dragtränar vi, ibland går vi ytterligare en långpromenad och ibland går vi en kortare promenad. Innan läggdags går vi alltid ut en kortis så de får kissa en sista gång, totalt alltså 4-5 promenader/utevistelser per dag. Mat får de 3 gånger om dagen.

 

Kommentar från Marie: ”Jag är nyfiken på om dina vänner är avundsjuka pågrundav storleken på din blogg? (Den är verkligen jättebra!):-)

Svar: Ingen aning. Ingen vän har sagt något om det iaf. 🙂

 

aa13139311_10154108637199477_8842602767902532434_n(Pol försöker desperat fånga Lovas uppmärksamhet…)

 

Kommentar från Khloé: ”Hur kommer det sig att ni skaffade just siberian huskys? Vad fotar ni med för kamera? Gillar du bara att fota hundar eller fotar du även annat? Hur gamla är ni och var bor ni? Har ni planer på fler hundar? Eller på fler djur? Hälsningar från Khloé, jag hittade din blogg idag och ska läsa bakåt nu😉”

Svar: Hej Khloé, vad roligt att du hittade oss! Jag valde att skaffa en Siberian då föräldrarna till en barndomsvän till mig hade ett par stycken. När jag var där och hälsade på så spenderade jag alltid massa tid med deras hundar och jag blev kär i dem pga deras mjukhet och lyhördhet. Jag bestämde där och då att min första egna hund skulle vara en husky. Och så blev det när Exxa kom in i mitt liv 2007 och sedan Lova 2012. Stackars Johan hade inget val, han fick acceptera att vi kom som ett paketerbjudande. 😉 Dock tror jag att han är väldigt nöjd med mina val och vi köpte ju sedan Pol 2015.
Vi fotar med en Nikon D610 (som har ersatt Nikon D700). Sååå nöjd med den!
Nu för tiden fotar jag mest hundar men ibland blir det lite naturbilder och macrobilder också.
Vi är 32 år gamla och bor i södra Göteborg.
Inga planer på fler hundar i dagsläget! Inte heller på några andra djur, dock leker jag ibland med tanken på att skaffa häst igen (uppvuxen med hästar, haft egen häst och tävlat i hoppning och fältritt) men sedan kommer jag ihåg hur mycket jobb det är, haha.

 

Kommentar från Sara: ”Senaste: 1. Saken du köpte till dig själv. 2. Boken du läste. 3.Filmen du såg. Just nu: 1. Stör du dig på. 2. Är du glad för. 3. Ser du fram emot. =)”

Svar:
1. Smink från Kicks.
2. Rasputins dotter.
3. Skämmerskans dotter, en dansk film som var otippat bra.1. Folk som är mer intresserade av andras liv än sina egna, det måste vara så tråkigt? Och telefonköer! ZzzZZzzzzZz…
2. Min fina familj.
3. Komma igång med renoveringen! Och sommaren, vi har så mycket roliga planer om bara hälsan håller. Bl a kommer jag få uppleva en livslång dröm…

 

Kommentar från Sara: ”Kom på mer! Vad: 1. Lyssnar du på just nu. 2. Är du beroende av. 3. Finns alltid i din handväska.
När: 1. Grät du senast. 2. Skrattade du senast. 3. Tränade du senast.”

Svar:
1. ”This love” med Melanie Ungar (Cover på Taylor Swifts låt).
2. Celsius Päron (jag veeeeeet att det inte är bra men jag dricker iaf inte Red Bull sugarfree längre, alla framsteg räknas!!) och serien ”Outlander” som är så sjukt bra, min kompis Marie tipsade mig om den och nu är både jag och Johan helt fast.
3. Oj… Beror ju på hur stor väskan är?! Jag har två versioner, antingen en större handväska än normalt eller en axelremsväska (aldrig ett mellanting) men det som alltid finns med i båda är mobil, kontokort, pilotglasögon från Rayban, hårborste, smink och nycklar.
1. Till säsongsavslutningen av Geordie Shore, haha. Kan inte Gaz och Charlotte bli tillsammans på riktigt snart?!?!
2. Igår åt Johan när han fick ett litet psykbryt på en bilist.
3. Idag (yoga).

 

071copy(Bäbis-Pol… ❤ )

 

(Del 2 kommer inom kort!) 🙂

2 reaktioner på ”Läsarfrågor och svaren på frågestunden del 1.

  1. Marie

    Kul med frågor och svar och få lära känna dig lite mer! Du verkar vara mer tjejjig än vad jag trodde med sminket och sådär… 😀

Kommentera

