Tjejhelg!

Hej fina läsare!

Först; tack för all hälsopepp! Jag var halvt döende där ett tag (kändes det som iaf…) men nu är jag på benen som vanligt! 🙂

 

I helgen har jag och huskyprinsessorna haft en riktig tjejhelg! Johan åkte till Öland i fredags em för att snickra på ett sommarhus tillsammans med sin bror och sin barndomsvän och jag var supernöjd med att få stanna hemma så det löste sig fint. 🙂 Det är alltid lite sorgligt att skiljas åt, Johan och jag har knappt varit ifrån varandra sedan vi blev tillsammans för 3½ år sedan så vi är alltid lite ledsna när vi säger hej då men det är nyttigt att göra saker utan varandra också, även om det känns trist precis i början. Hundarna och jag följde Johan till tåget och vinkade av honom innan vi traskade hem igen, Pol var som vanligt men Lova var lite låg, precis som matte. Lova är så klok, hon vet precis
Väl hemma gosade vi ner oss i soffan alla tre och jag hittade ett kärleksbrev från Johan som han hade gömt i min bok, blev så glad! Han är så fin min man, förmedlar alltid på olika påhittiga sätt hur mycket han älskar mig… ❤ Kan bli helt tårögd av tanken på hur fin vår lilla familj är… Snälla säg att ni känner igen detta så att jag slipper känna att jag är ensam om att vara sentimental och full av gulligull?! 🙂

 

På lördag fm kom en av mina bästa vänner hem till oss och hundarna blev överlyckliga över att få hälsa på ”moster” Tina, det var high life i hemmet där ett tag innan de lugnade ner sig. 😉 Vi hade sedan världens bästa dag, spenderade x antal timmar med att prata om allt mellan himmel och jord, åt tillsammans, gick en långpromenad med hundarna, spenderade lite tid i rastis och pratade sedan lite mer och lite mer och vips så var det becksvart ute. Hundarna var överlyckliga över den dubbla uppmärksamheten även om Pol stundtals la monopol på Tina genom att helt sonika lägga sig i hennes knä. ”Här ska jag vara, varsågod och klia magen tack!” Tossiga hund! Dagen bara FLÖG förbi och ca 21.30 följde vi Tina till bilen, det kändes så himla lyxigt att få ha henne för mig själv hela dagen (Tina är gift och har 3 barn) och vi gjorde verkligen det mesta av dagen.

 

Under söndagen städade jag lite hemma, bäddade rent i sängen (Lova och Pol ”hjälpte till” genom att sätta sig mitt i sängen och var allmänt i vägen, tack tjejer…) och sedan kom min kompis Johanna förbi så vi tog en fika och en hundpromenad tillsammans, himla mysigt! 🙂 Rätt som det var så var det dags att gå bort till pendeln och möta Johan, tycker den här helgen bara flög förbi men på ett positivt sätt! Jag somnade med ett leende på läpparna i armarna på Johan och med Lova och Pol vid fötterna… Kärlek! ❤

( Jag veeeeeeeet, gulligull igen… Suck och stön… 😉 )

 

Gillar ni förresten såna här inlägg som är lite mer privata och inte bara handlar om hundarna? Jag har tappat räkningen på hur många ggr under åren som olika läsare har bett mig vara mer privat och jag har alltid sagt samma sak; det här är en hundblogg och huvudpersonerna är mina hundar. Jag vill inte vara för privat, personlig – ja, privat – nej. Men samtidigt så vet jag ju att man blir nyfiken på personen bakom bloggen och att man som bloggdrivare måste ge lite av sig själv då och då för att bibehålla folks intresse… Svår balansgång det där. Låt mig gärna veta vad ni tycker!

 

038copy2(Älsklingarna!)

 

12 reaktioner på ”Tjejhelg!

  1. Sara

    Jag gillar dom! Jag förstår din känsla att inte vara privart för man vet faktiskt aldrig vem som läser. Det finns ingen anledning att lämna ut sig och särskilt inte när man har så många läsare som du! =)

    1. Nej men precis… Jag vill att du och alla andra läsare ska trivas på sidan och vilja läsa om oss men har alltid varit tydlig med att detta är en hundblogg och att hundarna är huvudpersonerna. Johan och jag kanske bara kan gästspela någon gång ibland. 🙂

  2. Sara

    Ps! Jag tycker du ska vara full med gulligull med tanke på din man och dina hundar =) Det är en fin förmåga att ha att vara tacksam för det man har i sitt liv. Så gulligulla på du! Ds!

  3. Nasti Samoyed

    Åh, fuskigt med gömda kärleksbrev! Hur gulligt är inte det?! Min sambo är inte så romantisk av sig, så man blir ju värsta avis! 😉 Men fortsätt gärna, är ju bara roligt att läsa om livet i övrigt också, inte bara hundarna! Och du fick ju in dom ändå i inlägget! 🙂

    1. Det var väldigt gulligt! ❤ Men Johan är sådan som person. Tror säkert din sambo är romantisk på sitt sätt. Eller så får du föregå med gott exempel 😉 Tack för input, jag ska grunna!

  4. Marie

    Har du blivit utsatt för näthat? Känns som att det är vanligt i bloggvärlden och du har ju en väldigt stor blogg. Godkänner du alla kommentarer?

Kommentera

