Renoveringshundar… igen :-)

Igår skrev vi papper på ett renoveringsobjekt som vi köpt och får överta i mitten av maj och det ska bli så himla spännande! Ni som hängt med oss länge vet ju hur mycket jag älskar fastigheter och renovering, inte bara för pengarna utan också för själva visionen; jag älskar att gå in i ett riktigt sunkigt hus/lägenhet och se framför mig hur det skulle kunna se ut när jag är klar med det, bara tanken gör mig glad. De flesta hatar renoveringar och hantverkare men jag är ju snickardotter och uppvuxen på olika byggen så jag har en helt annan syn på processen och de känslorna har bara blivit starkare med åren. Jag ska inte sticka under stol med att det är jobbigt både fysiskt och psykiskt (särskilt som förra gången när vi hade ett extremt pressat tidsschema och gjorde en helrenovering på 2.5 månader vid sidan av våra dagjobb) men jag får samtidigt energi av det, jag mår bra i själen av det och älskar att planera och måla bilder i huvudet som sedan blir verklighet… åh!! ❤ (jag vet, jag är lite knäpp)

 

Lova har varit en riktig renoveringsvovve sedan hon flyttade hem till mig, både hon och Exxa var i lägenheten i Skövde hela dagarna medan pappa renoverade och jag jobbade. När Johan kom in i bilden var renoveringen lite drygt halvfärdig och vovvarna var även med när jag och Johan fixade till min andra lägenhet i Götene (sålde båda mina lägenheter i Skaraborg när Johan och jag hade bott ihop i Göteborg i ca 6 månader) och sedan var även Lova med i renoveringsobjekt nr 3 som vi köpte och sålde 2014 och nu är det alltså dags för objekt nr 4… Puh!

 

Många har frågat hur det går att renovera med hund och mitt svar är; alldeles utmärkt, iaf för oss. Allt hänger på planeringen. Vi rensar alltid ett område som är tryggt och säkert för Lova där hon inte utsätts för damm, färg, vassa verktyg osv och där hon inte är i vägen för oss; hon får en mjuk liggplats och ben och leksaker att roa sig med och när hon tröttnar på det brukar hon stå eller ligga och titta på oss; det verkar aldrig bli tråkigt när man är en nyfiken liten vovve. Ju längre vi kommer i renoveringen, desto mer frihet får Lova att gå runt och titta, lukta och vara med och det har aldrig varit några bekymmer. Vi får väl se hur det går nu med två hundar där den ena fortfarande är valp… 😉 Jag kan tänka mig att de kommer spendera mycket tid på balkongen, vårt nya objekt har nämligen en ovanligt stor balkong med halvtak så det är 50% skugga och 50% sol och man har utsikt över både området och Salfjället så jag kan se framför mig hur de ligger där ute och spanar och solar medan vi svettas och svär där inne… 😀
16 maj börjar det äventyret!

 

10609678_10152601676394477_5588430588891310914_n(Renoveringsvovven Lova!)

 

2 reaktioner på ”Renoveringshundar… igen :-)

Kommentera

