Saker som ni inte vet.

Som bloggare är det ibland svårt att veta vad och hur mycket man ska berätta för er läsare och kanske ännu mer; vad ni redan vet. När jag kör frågestund så kommer det nästan alltid en bön om att jag ska berätta något som ni inte vet och där och då så är det ganska enkelt men jag har kommit på att det är svårare i de ”allmänna” inläggen. Förr bloggade jag främst för min egen skull men ju mer bloggen växte, desto mer började jag tänka på vad ni läsare gillar och vad ni tycker är intressant. Och det gör nog att jag – medvetet eller omedvetet – skippar att berätta om vissa saker och det kanske är lite synd? Så här kommer en liten berättelse som inte har hamnat i bloggen förrän nu. 🙂

 

Sist som vi var i Lindome hundrastgård försvann både Lova och Pol in bakom ett par buskar. Det är inget onormalt med det men däremot är det onormalt att de inte kommer springande igen efter någon minut eller två. Vi hade stora kameran med oss och jag hade fotat lite springbilder på tjejerna men så började det regna så jag packade ner kameran medan Johan försvann bakom buskarna på jakt efter tjejerna. När även han varit borta i några minuter började jag bli rejält orolig att hundarna kanske hade hittat ett hål i staketet och rymt men så kom de springande, dock utan Johan. Jag började då gå åt det hållet där han var men blev stoppad av Johan som ropade ”kom inte hit med hundarna” och då förstod jag att något var riktigt fel.
Jag kopplade Pol och skulle även koppla Lova när jag kände en hemsk stank från henne. Alltså… hemsk. En sån där stank som gör att magen drar ihop sig och man bara vill kräkas. Det visade sig att mitt i rastgården så låg det en död rutten lax, en hel sådan, alltså en sådan som man köper av fiskbilen och liknande. Och Lova hade hittat den och låg glatt och rullade sig på den när Johan hade hittat dem… FY!!
Så inte nog med att vi fick stå ut med stanken under bilresan hem, (nervevade rutor och hulkningar!) vi – eller kanske framför allt jag – blev oroliga över att den var förgiftad. Tyvärr är det något som verkar ske över hela Göteborg, alltså att någon sjuk jävel glykolförgiftar kött med förhoppning att hundar ska äta köttet och dö och den tanken ploppade såklart upp i våra huvuden för hur hamnar en hel lax annars mitt i en stor hundrastgård?! Johan var dock mycket säker på att hundarna inte hade ätit av den och som tur var hade han rätt då hundarna mådde och betedde sig precis som vanligt den dagen och även dagen därpå, tack och lov. Dock åkte båda hundarna i badkaret, Lova – som stank värst – åkte även på att bli schamponerad två gånger och hon var INTE nöjd kan jag meddela… Hon bråkade inte i karet men var pottsur och ylade ynkligt och efteråt stod hon i hallen en lång stund och bara blängde på oss, haha.
Och för er som undrar; Johan offrade sina handskar och slängde laxen över staketet så det är fritt fram att leka som vanligt i rastgården i Lindome nu. 🙂

 

Annars rullar livet på hos oss. Pol har blivit stoooor helt plötsligt, långbent och liksom en ”riktig hund” och inte bara valpis längre. Hon är nästan lika hög som Lova nu och det ska bli spännande att se hur hon utvecklas framöver. Lova är som vanligt, glad och pigg, kanske lite extra glad nu för tiden då kompisen Coster har flyttat till vårt område vilket såklart betyder fler busstunder i vår rastgård.
Jag har även börjat jobba igen efter min sjukskrivning och det är rätt tungt om jag ska vara ärlig men jag kämpar på samtidigt som jag funderar på vad jag vill göra ”sedan” (det där berömda sedan alltså…). Vi får se. Jag är iaf så otroligt glad och tacksam över att få må bättre, över att inte vara dödstrött hela tiden, över att slippa ha huvudvärk och yrsel varje dag osv… Jag har gått från att ha konstant huvudvärk och yrsel 7 dagar i veckan till kanske 1-3 dagar i veckan och det är en otrolig förbättring! Det går nästan inte att beskriva i ord hur skönt det är! Jag vet inte om jag kommer vara tävlingsredo när barmarkssäsongen drar igång men om inte så tävlar Johan samtidigt som jag fokuserar på att bli helt frisk. Är det något jag har lärt mig de senaste åren så är det att inte planera för mycket utan ta varje dag som den kommer. Men drömma får man såklart! 🙂

 

329copy3(Lova, Pol och deras kompis Maja i rastgården).

 

7 reaktioner på ”Saker som ni inte vet.

  1. Hahaha åh jag vet preciiiis hur det stinker! Eldar rullade sig lyckligt i fiskrens som legat o äcklat till sig här i bostadsområdet – mitt på gatan låg det och jag fattar fortfarande inte vad det gjorde där. Funderade på om en katt hade släpat dit det o tröttnat, men oavsett så stank det så jag ville gå dö. Även Eldar åkte på en dusch 😉

    Känner igen mig i det du skriver vad gäller att börja jobba efter sjukskrivning – befinner mig i samma period i livet jag med. Jag började jobba lite extra i slutet av förra året och det har verkligen inte varit så himla lätt alla gånger. Nu har jag börjat vänja mig lite, även om det fortfarande är väldigt tungt vissa dagar. Har precis gått upp i tid, kommer nu ligga på drygt 80% från nästa vecka då jag blev erbjuden en fast tjänst och jag räknar med att det kommer att KÄNNAS. Det tar tid att komma tillbaks. Men jag är så glad att jag hamnat på ett företag med arbetsgivare och kollegor som inte bara är omtänksamma utan också måna om att det ska bli bra för mig o att försöka möta mina behov – och som ser till att vara noga vad gäller en öppen kommunikation gällande mig, mitt mående och energinivå. Det är så otroligt viktigt! Jag tror faktiskt inte jag hade kunnat gå upp i arbetstid så mycket, så snart om det inte varit för just det.

    Lycka till med jobbandet och allt ❤ Jag hoppas du hittar en bra balans. Stor kram

    1. Hujja, äckelpäckel! 🙂
      Ah, då vet du hur det känns. Jag är bara glad att jag nu är så pass ”frisk” att jag kan jobba en viss procent, det gör mycket för hälsan att komma igång och känna sig lite normal igen även om det tar på krafterna. Kram!! ❤

Kommentera

