Fritidsfabriken.se – funktionskläder för aktiva hundägare!

Varje människa som väljer att skaffa hund väljer också ett liv där man ständigt är utsatt för de olika elementen. Hunden behöver ju få gå ut och utträtta sina behov, nosa, busa och leka oavsett väderförhållande.
Jag är ute och promenerar med mina hundar ca 2 timmar varje dag och håller ju även på med dragträning som också tar sin tid. Allt detta sker oavsett om det ösregnar eller är isande kallt vilket innebär att jag ställer höga krav på mina kläder, skor och tillbehör

 

När jag och Lova dragtränar med cykeln och susar fram på skogsstigarna vill jag kunna fokusera på just det; träningen. Jag vill inte behöva oroa mig för att leran som skvätter upp på mig förstör mina kläder eller för att vätan ska tränga in genom tyget och därmed ge mig nästäppa dagen därpå. När jag och min sambo går ut och går en långpromenad en gnistrande kall och snöig vinterdag med hundarna vill jag inte behöva vända efter halva sträckan på grund av att skorna har börjat läcka eller för att mina kläder inte kan hålla kylan ute.
Jag tycker inte om att svettas, frysa eller bli blöt inpå bara skinnet, om det händer förtar det hela upplevelsen för mig och jag blir sur och grinig istället för att faktiskt njuta av nuet med min lilla familj. Jag tycker att det är oerhört viktigt som hundägare att satsa på rätt sorts utrustning och vill därför tipsa er läsare om Fritidsfabriken.

 

Fritidsfabriken är ett företag som säljer funktionskläder och tillbehör till alla som ställer höga krav på sin utrustning, oavsett om man är äventyrare, aktiv hundägare eller fjällvandrare. Företaget är känt för att lägga lika stort fokus på funktion, design, passform samt pris på sina produkter och är i ständig utveckling för att kunna stå sig i test mot de bästa funktionsplaggen på marknaden. Fritidsfabriken riktar sig till både män och kvinnor och ni kan läsa mer om företaget, dess produkter, över 6000 recensioner samt beställa deras produkter här.

 

friluftsbyxor-gpx-pro-cactus-green-dam
(Bild lånad från Fritidsfabriken.se och föreställer ”Friluftsbyxor GPx Pro” Cactus green /Dam)

 

4 reaktioner på ”Fritidsfabriken.se – funktionskläder för aktiva hundägare!

  1. Sara

    Vilka snygga byxor! Jag var inne och kikade och såg att de fanns i blått så de kommer landa i min brevlåda snart. Men jag tror att du som är rödhårig är snyggare i gröna. =)

Kommentera

