Svaren på era senaste läsarfrågor del 3 (av 3).

Kommentar från Lina: ”Vad är det bästa med Lova, det bästa med Pol och det bästa med Johan? Vad tycker han är det bästa med er andra? Kommer han gästblogga framöver och fånga upp den manliga publiken? Då skulle bloggen bli ännu större tror jag. God jul på er lilla familj! Kramizar från mig, Gizmo och Rosé!”

Svar: Bästa med Lova = hennes temperament! Bästa med Pol = hennes humor. Bästa med Johan = hans stora vackra hjärta.
Bästa med Lova enligt Johan – hennes tillit. Bästa med Pol enligt Johan – hennes humor. Bästa med mig enligt Johan – min värme. (Det var svårt att involvera Johan i detta för först skulle han vara rolig och sa t ex att det bästa med Pol är att hon sover mycket, sedan började han säga massa saker ((då fick jag påpeka att frågan gäller EN sak per person)) och sedan sa han att han älskar allt med mig och hundarna ((då var jag tvungen att säga åt honom att bryta ner det och faktiskt svara_på_frågan_!!)) så de här tre frågorna krävde en 5 minuter lång konversation… 😀
Haha… ”fånga upp den manliga publiken”… Visste inte att det behövdes? Och att det krävs en man för det? 😉 Anyway, jag frågade Johan om han kunde gästblogga och han hälsar att han är relativt ointresserad av bloggar och bloggvärlden och besöker endast några bloggar någon gång ibland – utöver min – men att han ska tänka på saken. Endast sekunder efter detta citat kom han på en idé till ett gästblogginlägg så ja, det verkar finnas en chans att detta händer i framtiden.

 

Kommentar från Elisabeth: ”Jag undrar vad du och Johan stör er på på varandra? Är han lika involverad i hundarna som du? Hälsningar Elisabeth 🙂

Svar: Johan hälsar att han stör sig på att jag alltid tar hans ”pågående” vatten/läskglas och ställer det i diskmaskinen så fort det är tomt. (ja… det måste vara tufft… *ts*) Han stör sig också på att jag alltid tar en ren handduk efter varje bad eller dusch för det innebär att de rena handdukarna tar slut så fort. (man skulle ju nästan kunna tro att han står med en gammaldags tvättbräda och skrubbar rent våra använda handdukar för hand…) En tredje sak han stör sig på är att jag sällan kommer ihåg att fylla på toapapper (jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde för 10 minuter sedan så det finns kanske lite viktigare saker att komma ihåg än det…)
Jag stör mig på att Johan är för snäll mot folk som är oviktiga/som inte förtjänar det, han är som ett litet barn som vill ha vänner på dagis. (medan jag är mer ”like a good little child – stay over there!!”). Jag stör mig även på hans fascination och tjat om teknik (jag behöver inte köpa en smartwatch och installera en app för att byta kanal på TVn, jag kan använda fjärrkontrollen…) En tredje sak jag stör mig på är att han borstar tänderna HUR LÄNGE SOM HELST. Jag brukar säga till honom att de kommer ramla ut pga det.
Ja ni hör ju vilka problem vi har… Haha! 😀
Johan är absolut lika involverad i hundarna som jag är. Det har han alltid varit.

 

071copy(Lilla Pol som har hittat ((stulit)) ett av Lovas gamla märgben)

 

Kommentar från Sofia: ”Hallå! Jag kör på en klassiker! Berätta fem saker om dig som vi inte känner till! Gott Nytt År önskas ni alla fyra!”

Svar: Åh tack detsamma!
Är ju så svårt att veta vad ni känner till och inte… vissa saker blir ju t ex tydligare på Instagram än här och tvärtom. Men jag testar! Visste ni:

1. …att jag är BESATT tv-serien ”Downton Abbey”? Old lady Grantham a.k.a. Lady Violet är min favorit, jag kan skratta så jag gråter till saker hon säger ibland. Hon påminner mig om min mamma eller kanske ännu mer om min bortgångna mormor och jag ska bli precis som hon när jag är gammal – sarcastic and fantastic! Jag har försökt att få Johan besatt av serien men har inte lyckats…än. Jag fattar inte varför, what’s not to love? Slott, tjänstefolk, vackra klänningar, baler, konversationer, humor, kärlek, dramatik, hästar – kom igen!!

2. … att jag älskar smycken? Jag har två olika stilar när det gäller smycken, många små eller statementsmycken. Jag har aldrig något mitt emellan, antingen så kör jag på flera armband som överlappar varandra alternativt flera smala/små berlocker i olika kedjor som är olika långa eller så kör jag på ett stort smycke, alltså ett statementsmycke. Då har jag bara det på mig och inget mer, det kan vara ett stort halsband alternativt en power-ring. Jag gillar även att blanda äkta värdefulla smycken med handgjorda sådana/ produkter från Glitter ect.

3. … att jag har börjat gilla att fota detaljbilder? Detta märks väl främst på instagram där sådana bilder smyger sig in bland alla hundbilder. Jag vet inte varför men det känns som att det är något väldigt konstnärligt med detaljer och att sådana bilder säger väldigt mycket. Jag har övat och övat och känner nu att jag börjat få kläm på den stilen med hjälp av ”fusk” som olika bakgrunder (olika papper och tapetbitar oftast) olika ljus och fejkljus som t ex en julgransslinga i bakgrunden. Verkligen är ju aldrig lika vacker som detaljerna men det är kul att se hur man kan manipulera verkligheten med olika hjälpmedel. Jag gillar även att fota/få hjälp att fota detaljbilder på mig själv t ex skor jag har på mig eller på en frisyr ect. Tycker det blir så annorlunda och vackert.

4. … att jag tidigare var beroende av Redbull? Innan jag fick utmattningssyndrom drack jag kopiösa mängder Redbull för att orka jobba (vilket ju borde ha varit en indikation på att något var väldigt del men det är lätt att vara efterklok) och vid sjukskrivningen fortsatte beroendet eftersom jag kraschade fullständigt och bara sov, sov och sov och behövde Redbull för att orka vara vaken (i början av sjukskrivningen alltså). Idag har jag bytt ut Redbull mot Celsius Päron och har även lyckats dra ner på mängden rejält. Det är ingen bra last att ha eftersom det blir väldigt dyrt i längden vilket såklart motverkar målet att kunna bygga hus och det är jag fullt införstådd med. Dock ska jag erkänna att jag många gånger känt irritation över folks åsikter och kommentarer om användandet. Självklart är det inte nyttigt men eftersom jag inte har några andra laster (dricker t ex inte kaffe alls och te väldigt sällan, röker inte alls och dricker alkohol max några ggr per år) så fattar jag inte varför folk ska ha massa åsikter om det. Jag går ju inte runt och påpekar att vännen nu druckit 4 koppar kaffe under vår fikastund eller att kollegan nu är inne på sin tredje chokladkaka för dagen… Perspektiv!

5. … att jag har en storebror som ser ut som Matthew Mcconaughey? Helt ärligt, tänk er en svensk version av MM som är mindre solbränd, naturligt blond och har massa tatueringar på armarna/överkroppen – där har ni min bror Per. Tror inte att någon utomstående skulle ha gissat att vi var syskon om han/hon såg oss stå jämte varandra, haha. Folk som känner oss båda har dock sagt att de kan se liknande drag hos oss.

 

013copy(Tlöööööött Lova… )

 

6 reaktioner på ”Svaren på era senaste läsarfrågor del 3 (av 3).

  1. Nasti Samoyed

    Vad är det dom säger i bibeln? Den som är utan synd kan kasta den första stenen eller nåt sånt? Dricker en del red bull jag med, och sambon gillar Burn, och visst blir det dyrt, och är inte så nyttigt, men i perspektiv så är det ju kanske inte så farligt ändå.

    Antar att folk måste kommentera just för att det är så ”farligt” med hjärtstillestånd och allt om hänt när folk blandat energidryck och alkohol. Sen att tre chokladkakor eller 4 koppar kaffe under en fika är säkert lika illa som lite energidryck, det är inte så noga. Choklad och kaffe är ju ”naturliga” saker till skillnad mot red bull. 😛

Kommentera

