Träning, kräk och frågestund.

(English version below)

 

God morgon kära läsare! 3 december idag- är ni pepp? Jag är allt annat än pepp efter en fruktansvärd natt hälsomässigt sett men det är bara att bita ihop. Pol leker med sin boll just nu och Lova ligger på golvet jämte mig och sover, jag störde nog henne ganska mycket inatt så hon är väl trött, stackarn.

 

På tal om Lova så är ni flera som frågat hur hon mår (gulle er!) och jag kan berätta att hon mår hur bra som helst. Efter hennes kräknatt fick hon skonkost i en dag innan vi började blanda den med hennes vanliga mat och det gick fint, hon har inte kräkts något mer och hennes allmäntillstånd var precis som vanligt under de dagarna så hon hade nog bara fått i sig något olämpligt ute. Folk slänger verkligen de mest sjuka sakerna utomhus på marken och för varje dag så längtar jag mer och mer efter hus, landet och tystnad.

 

På tal om saker som folk slänger ute – har ni tänkt på så många människor som spottar ut sina tuggummin var som helst?! Jag har inte tänkt på det innan i någon större utsträckning men sedan Pol kom har jag blivit smärtsamt medveten om det… Vi har tränat väldigt mycket på kommandot ”loss” med Pol eftersom hon ska plocka upp ALLT och stoppa i munnen och träningen har verkligen givit resultat förutom när det gäller en sak; tuggummi. Pol älskar tuggummi och kan inte gå förbi ett enda utan att slicka upp det fort som tusan, hon försöker t o m gnaga upp gamla tuggummin som är fasttrampade i asfalten… Och jag fattar inte varför? Finns det fler hundägare där ute vars valpar/hundar gör/har gjort detta? Hur kan gamla tuggummin vara så himla gott? Jag är helt clueless.
Jaja, äckligt är det iaf så nu har vi börjat träna ännu hårdare på just detta, att hinna se tuggummit någon sekund före Pol så att vi kan korrigera henne preciiiiiis innan hon stoppar det i munnen. Det är inte helt enkelt men några gånger har vi allt lyckats och de sista dagarna har Pol faktiskt börjat låta bli tuggummit alt. släppt det direkt efter att ha plockat upp det… framsteg!! Så nu är det bara att fortsätta träna.
Tänk om man kunde träna människor att använda de 80 000 papperskorgarna som finns längs våra promenadvägar också… Bara en tanke.

 

Annars rullar allt på här, hundarna mår bra och Pol växer för varje dag. Själv har jag under någon vecka mått ganska dåligt (yrsel och huvudvärk) så jag ligger efter med blogg-grejer, mail och läsarmail/frågor men jag ska ta tag i detta under de kommande dagarna. Dock vill jag passa på att säga att även om det ibland dröjer innan ni får svar från mig så vill jag att ni ska veta att jag läser allt, att jag verkligen uppskattar er läsare och att ni gör att jag fortfarande tycker det är kul att blogga! Ni är bäst!
Ett inlägg med lite frågor från er är planerat inom kort så har ni några fler frågor så får ni gärna passa på att ställa dem nu så lovar jag att svara så snabbt och så bra jag bara kan! Ni får ställa frågor om vad ni vill (inom rimliga gränser, haha) och kanske har ni synpunkter på bloggen också, vad som skulle kunna bli bättre eller om ni har exempel på något som ni skulle vilja läsa om/läsa mer om? Let me know! 🙂

 

216copy
(Skitvalpen Pol leker med sina leksaker / Baby Pol is playing with her toys).

 

160copy
(Leksaken är dum! / The toy is stupid!)

 

****************************************

English version (google translate)

Good morning dear readers! December 2 today – are you excited? I’m anything but excited, I have slept soo poorly the last couple of nights but I just have to suck it up I guess. As I’m writing this, baby Pol is playing with her ball and Lova is sleeping on the floor next to me, I disturbed her a lot last night I think so she’s probably tired the poor thing.

 

Speeking of Lova, a couple of readers has asked me how she’s feeling (you guys are so sweet) and I can tell you that Lova is doing just fine. She hasn’t vomited since that night I told you about and during the days that followed she seemed lively and healthy so she probably just ate something bad outside. People really do throw the sickest things outdoors and every day I long more and more for a house on the countryside.

 

Speaking of things that people throw on the ground out there – have you noticed how many people who spit out their gum everywhere?! I havn’t thought about it before to any great extent but since we bought baby Pol I have become painfully aware of it…
Baby Pol loves gum. I mean… it’s just crazy how much she loves it. She picks them up and then I have to dig them out from her mouth. Not fresh. And I don’t understand why she loves gum so much…? Is that normal? I’m clueless.
We try to work on this everyday and I actually see progress in her which is great. Now try to imagine if you could train people to use the 80,000 litterbins that exist along our walkingpaths too… Just a thought.

 

Anyway, the dogs are great and Pol grows bigger by the day. In the near future I’ll write a blogpost with awnsers to some of ýour questions so if you have a question that you want me to awnser, let me know! 🙂

 

 

12 reaktioner på ”Träning, kräk och frågestund.

  1. Frida och Disa

    Jag skulle vilja veta hur ni firar jul och om ni har några traditioner för er och hundarna? Ger ni hundarna julklappar? Vad har du önskat dig i julklapp och vad har du köpt till Johan? Tycker du det är viktigt med jul? Vad på julbordet tycker du om och vad väljer du bort? Hur lägger ni upp firandet med era familjer? Tycker du det är viktigt med julklappar och är du bra på att hitta klappar som familjen tycker om? Kramiz från oss!

  2. Sara

    Tycker också att folk är superäckliga med vad de slänger överallt, det verkar inte finnas någon tanke på att djur kan bli sjuka eller skada sig om de sväljer det de hittar!

  3. Anna-Maria pch Pelle

    Hur går det med era husplaner? 🙂 Har ni bestämt företag än? Vi har inte kommit någonstans utöver att beställa kataloger, det känns oerhört svårt tycker vi.. Kan du inte visa planlösningen som ni har tänkt er på en bild, lättare att förstå en bild än en text tycker jag. Kommer era hundar få vara i hela nya huset eller ska ni bygga hundgårdar?

  4. Jannike

    Några frågor: Är du feminist? Tycker du det är viktigt med kvinnors rättigheter och i så fall på vilket sätt? Anser du att du är självständig eller är du i behov av en man?

  5. Anna

    Hej! Jag vill veta 1. Är du från gbg och om inte, var växte du upp? 2. Hur var din uppväxt? 3. Har du alltid haft hundar och isf har du alltid haft huskys? 4. Har du alltid vetat att du har velat ha en stor blogg om hundar? 5. Hur ser din familj ut och vad gör dem? 6. Vad gör du om 10 år? 7. Vad ska dina hundar få i julklapp? 8. Vad önskar du dig mest just nu? Kram och god jul i förtid! 😀

  6. Moa

    Då måste jag fråga om Johans sida är på gång ännu? 😉 😉 😉 Vad är det bästa och det sämsta med er? Skulle du säga ja om han friade? När ska ni gifta er? Var och hur ser ditt drömbröllop ut? Och när blir det barn? Du får ju tänka på detta Jennie att Lova och Pol snart behöver en lekkompis till samt någon att passa och beskydda, hihi.

  7. Jossan

    Jodå, äckliga saker överallt verkar ju vara supersmaskiga i valpars ögon! Har en (snart) 5 månaders samojed här hemma, och snus och cigarettfimpar ligger högt i vad som är smaskigt! Men även tuggummin finns med där. Försöker precis som du att se det innan och försöka hejda henne, men ibland hinner man inte med.
    Tur du har som har fått loss att funka så bra, här funkar det sporadiskt, och cigg och snus sväljer man så fort matte kommer nära. -.- Men det är väl bara att fortsätta träna och hoppas på att det blir bättre!

  8. Lina

    Vad är det bästa med Lova, det bästa med Pol och det bästa med Johan? Vad tycker han är det bästa med er andra? Kommer han gästblogga framöver och fånga upp den manliga publiken? Då skulle bloggen bli ännu större tror jag. God jul på er lilla familj! Kramizar från mig, Gizmo och Rosé!

Kommentera

