Läsarfråga: Det här med instagram.

Kommentar från Linda: ”Hej! Jag gillade verkligen din berättelse om Lova, hon verkar rolig! 🙂 Jag har precis börjat följa er på insta och jag tycker ditt flöde är så fint! Är det något du tänker på eller lägger du bara upp de bilder som du känner för just då?”

 

Svar: Hej Linda och tack för dina fina ord!

Jag har absolut börjat tänka på hur flödet ser ut! Tidigare slängde jag bara upp mina bilder på måfå, utan att egentligen tänka efter. Antagligen gjorde jag så för att jag skaffade instagram lite motvilligt och hade svårt att se meningen med det. Mitt konto var dessutom låst för utomstående i x antal månader, det var bara några vänner som hade tillgång till det eller ens visste om att det fanns och jag övervägde flera ggr om jag bara skulle ta bort det igen.

 

Dock kände jag att det blev roligare när jag gjorde kontot offentligt, många bloggläsare hittade oss där och jag hittade även andra konton att följa. Jag började förstå hur man skulle tänka för att göra kontot unikt och jag såg på andra stora konton hur de gjorde och blev inspirerad.

 

För mig handlar kontot absolut inte bara om en enskild bild utan om hela flödet. Bilderna ska passa ihop, färgerna ska passa ihop (det får dock inte blir för mycket av samma färg) och jag försöker även tänka på att då och då slänga in en bild på mig, på mig och Johan, på utflykter vi gör och på detaljbilder som jag fotar – just för att många bloggläsare genom åren har efterfrågat att jag ska visa lite mer av min personlighet.

 

Jag får väl skamligt erkänna att jag inte lägger ner supermycket tid på min instagram, får jag upp två bilder per dag så är jag nöjd och dessutom känner jag att det är bättre att lägga energin på bloggen om jag måste välja mellan de båda. Men jag har börjat tycka att det är roligare med instagram på sista tiden och jag blir så glad över att du gillar mitt konto och mitt flöde! ❤

 

12196358_10153667211084477_1323485178358728814_n

 

*************************************

English version (Google Translate)

Comment by Linda : ”Hello! I liked your story about Lova, she seems fun! 🙂 I just started following you on instagram and I really like your flow. Is there a thought behind it or do you just post random pictures?
My answer: Hello Linda and thanks for your kind words!
I have certainly begun to consider what the flow looks like! Previously I posted my pictures randomly without really thinking to much about it. Probably because I got instagram a little reluctantly and had problem with seeing the point of it. My account was furthermore locked to outsiders for a number of months, it was just some friends who had access to it and I considered closing it several times.
However, Instagram became more fun when I made the account public, many of my blog readers found us there and I found other accounts to follow. I began to understand how to think in order to make the account unique and I looked at other large accounts and got inspired.
For me, my instagram account is not just about a single image, it’s about the entire flow. The images must fit together, the colors  must go together and I also try to show a personal photo now and then like a picture of me and my boyfriend or a detailed image that I shot with my camera, just because I want to show a little more of my personality.
I must admitt that I don’t spend a lot of time on Instagram, I’m satisfied if I can post two images a day because I’d rather spend my time on the blog. But with that being said, I’m really starting to like Instagram and I am so happy that you like my account! ❤
2 reaktioner på ”Läsarfråga: Det här med instagram.

Kommentera

