Tuff natt.

(English version below)

 

Ja som rubriken beskriver så har vi haft en tuff natt här hemma. Lova började nämligen kräkas vid 01-tiden och fortsatte sedan med detta ett par gånger till under natten. Maten hon kräktes upp var osmält men jag såg ingen magsyra eller något blod så jag misstänker att det var magsäcken som var bekymret. Tidigare under dagen hade hon och Pol tuggat på varsitt ben en stund och under den tiden hann Lova tugga i sig en hel del av benet så det kanske var det som spökade.

 

För er som inte redan har listat ut det så kan jag ju berätta att hon självklart (?) kräktes i vår säng. Vår stora maffiga vackra säng har på senaste tiden förvandlats till en soptipp där det tydligen är okej att göra alla möjliga äckliga saker. Yäck. Livet med hund är verkligen inte alltid så glamouröst…

 

Lova kräktes för sista gången vid 04-tiden och efter det kunde jag inte somna om. Jag blir alltid så himla orolig när mina hundar blir sjuka, det kvittar vad det är – jag har svårt att släppa den oron. Jag om någon vet ju att något som kan verka litet och ofarligt inte alls behöver vara det…

 

Jag vet inte vem som är tröttast idag, jag eller Lova. Hon har precis fått lite skonkost på burk som Johan kom hem med på lunchrasten och den har hon fått behålla som tur är så det verkar inte vara något allvarligt fel med hennes mage iaf. Pol blev helt tokig när hon kände doften av skonkosten så hon fick också en matsked av den och jag kan ju säga att hon inte åt upp den så mycket som hon inhalerade den… Jösses. Hon är för övrigt oförskämt pigg idag och leker med sina gosedjur som en liten vilde på golvet, tänk om man hade den energin. Lova och jag har flera gånger tittat på Pol och sedan på varandra med trötta blickar, ungefär som ”herregud, att hon orkar…”.

 

Jaja. When life knocks you down, just stay there and take a nap. Så det ska vi göra.

 

055copy(Dagens humör / Today’s mood).

 

********************************************

English version (Google Translate)

As the title describes we’ve had a rough night last night. Lova began to vomit at 01 o’clock and continued to do so a couple of times during the night. The food she vomited was undigested but I didn’t see any stomach acid or any blood so that was a relief. Earlier in the day she and Pol chewed on a couple of bones for a while so maybe that was the problem.

For those of You who haven’t already figured it out; she obviously ( ? ) threw up in our bed . Our big impressive beautiful bed which have been turned into a garbagedump where apparently it’s okay to do all sorts of nastiness. Disgusting. Life with dogs is certainly not always glamorous …

Lova vomited for the last time at 04 o’clock and after that I couldn’t sleep. I always get worried when my dogs get sick, it doesn’t matter if the illness is big or small. I for one know that something that may seem small and harmless doesn’t have to be small and harmless…

 I don’t know who is the most tired today, me or Lova. She has eaten special food for the stomache and hasn’t vomitted since last night so I don’t think that there’s something seriosly wrong with her. Baby Pol acted like a crazy dog when she smelled the special food so she got a taste of it too and I can say that she did not eat it as much as she inhaled it… She has a disturbing amount of energy today and plays with her stuffed animals like a little savage on the floor, I wish I had her energy.
Oh well. When life knocks you down, just stay there and take a nap. So that’s what we’ll do.

 

2 reaktioner på ”Tuff natt.

Kommentera

