Billig huskyvalp säljes del 2.

Åh ja, ni som följer oss regelbundet vet vad som kommer… det har hänt igen!!

Polipumpan har kissat i sängen för andra gången. Suck. Och det är så märkligt för som jag skrev tidigare; sedan det hände första gången har hon inte kissat inne alls. Tidigare har det varit 1-2 olyckor per dygn, sedan blev det max en olycka per dygn och plötsligt slutade det helt och vi tänkte nu, nu, nuuuuuu är hon snart rumsren! 🙂 Eh, nej.

Det värsta är att det var helt och hållet mitt fel, vovvarna hade legat och sovit i någon timme när Johan kom hem från jobbet och då blev de superlyckliga och började skutta runt och jag tänkte att ”nu är det bäst att jag tar ner Pol-pol” men så hade Johan med sig ett paket från Panduro hem med mina julpysselprodukter… Johan mådde inte riktigt bra och ville hoppa in i duschen och hundarna började leka med varandra och då bestämde jag mig för att packa upp mitt paket först innan jag gick ut med lillan. Big mistake för under de få minuterna så sprang hon och Lova in i sovrummet och när jag kom efter för att hämta Pol så såg jag direkt blöta tass-avtryck på lakanetSuck, suck och åter suck.

Dock kommer ni bli stolta nu för det äckelmagade föräldraparet tog det betydligt lugnare den här gången, vi tittade på varandra halvt irriterade och halvt fulla i skratt och sedan bäddade vi rent och hängde upp täcket på tork i väntan på tvätt-tid. Okej, Johan tog det kanske liiiite bättre än vad jag gjorde får jag väl erkänna men jag mådde bättre när jag såg att inget hade gått igenom till madrassen, där har ni fördelen med att alltid frysa och därför ha tjocka monstertäcken. 🙂
Men nu får det banne mig räcka så nu har vi infört en regel om att sovrumsdörren får vara konstant stängd tills Pol blivit lite större. Jag hoppas bara inte det betyder att hon börjar kissa i soffan istället…

Slutligen så måste jag säga att ni är världens bästa läsare för ni kräver verkligen inte mycket av mig. Den första delen av denna lilla miniserie är ett av mina mest lästa inlägg någonsin så det bevisar ju att en blogg inte alltid måste vara djup eller komplex, ibland räcker det tydligen alldeles utmärkt att dela med sig av traumatiska vardagshändelser (haha) som t ex med kissande valpar. Den tanken får mig att le. 🙂

 

061copy
(En trött liten Pol / Pic of a tired little Pol)

 

 

2 reaktioner på ”Billig huskyvalp säljes del 2.

Kommentera

