Billig huskyvalp säljes…

Igår levde lilla Pol väldigt farligt. Hon gjorde nämligen något som hon aldrig tidigare gjort och som var oerhört otippat; hon kissade i vår säng!! Finns det fler hundägare där ute som varit med om detta?!

 

Jag upptäckte det när jag skulle hämta sängkläderna så att vi alla kunde mysa ner oss i soffan en stund efter kvällsmaten, jag hade haft fruktansvärd huvudvärk i några timmar och började få frossa och när jag kom in i sovrummet såg jag direkt stora fläckar på mitt täcke. Det var ju inte så svårt att räkna ut vem som var skyldig… men jag fattar inte varför?
Pol är ganska självständig nu och kan själv traska in i sovrummet och lägga sig i sängen en stund men hon har aldrig gjort något dumt när hon varit där inne själv. Hon hade inte druckit eller ätit annorlunda än vanligt. Vi hade rastat henne lika mycket som vanligt – det fanns liksom ingen anledning till att detta skulle hända. Pol älskar dessutom sängen och då känns det ännu mer otippat att hon skulle kissa där… ?

 

Jag kände ärligt talat för att bara sätta mig på golvet och gråta när jag såg fläckarna, OM det nu var tvunget att hända så VARFÖR just den här kvällen när jag mådde så fruktansvärt dåligt? Bra tajming där Pol tänkte jag och kände mig som Jennie, sjuk och 7 år gammal. Jag ropade på Johan som kom springande och han upptäckte då att hon även hade kissat på hans täcke… Suck och stön. Det går ju dock inte att göra något åt när det väl har hänt, man kan ju inte korrigera en valp efteråt så det var bara att bryta ihop och gå vidare. Men som jag berättat tidigare så är vi ganska ”äckelmagade” (ja jag inser att det inte riktigt går ihop med djur/barn men någon dålig egenskap måste man väl få ha, vi är perfekta på alla andra sätt) (nåja… pretty damn close iaf!) så vi påbörjade projekt ”sanera sovrummet”. Täckena åkte upp på tork, tvätt-tid panikbokades och vi bäddade rent i hela sängen, som tur var hade det inte gått igenom till varken lakan eller madrasser men vi bytte allt ändå.
Under tiden kom båda hundarna och skulle vara med, Lova är rutinerad och väntade lugnt nedanför men Pol hoppade upp flera gånger och ville leka med de nya sängkläderna, det är ju så himla skoj när lakanet rör på sig men hon åkte ner alla gångerna medan både Johan och jag tänkte onda tankar.

 

Sedan kom nästa slag. Vi insåg att vi slängde alla våra reservtäcken när vi storstädade sist. Här höll jag på att börja gråta igen. (jag är väldigt vuxen och mogen när jag inte mår bra). Men sedan kom vi på att vi hade kvar dubbeltäcket som Johan använde innan jag kom in i hans liv och introducerade honom för fluffiga duntäcken istället och glädjen var stor…
…tills vi gick och la oss. Ett dubbeltäcke sitter alltså ihop och täcker hela sängen och lite till vilket har både för och nackdelar. En stor nackdel är dock att när man har hundar som sover i sängen så lägger de ju såklart sig på delar av täcket som sticker ut. Detta innebär att när man vaknar mitt i natten och behöver gå på toa, dricka eller vad man nu ska göra så sitter man fast. Eller ja, mer än det egentligen, man ligger lika stoppad som en mumie, man kommer ingenstans. När jag insåg det blängde jag på Pol som låg med huvudet på mitt smalben och sov som en liten gris och så muttrade jag för mig själv ”ja sov du valpjävel, i morgon åker du ut på Blocket” och så knixade jag ut en lem i taget tills jag var fri. Om hundarna reagerade eller vaknade? Självklart inte. Jag är en bra mamma, jag vill att mina naffar ska få sova. När jag kröp ner i sängen igen vaknade dock Pol och kom smygande och pussade mig på näsan ett par gånger innan hon la sig mellan mitt och Johans huvud och somnade om, lugn och trygg.
Och bara sådär så raderade jag min mentala Blocket-annons som fanns färdig i mitt huvud… 😉

 

11224568_10153612473619477_6707033959162468015_n
( Instagram-bild på Lova och Pol – som inte längre är till salu 😉 )

 

 

3 reaktioner på ”Billig huskyvalp säljes…

  1. Sara

    Hahahahaha! Detta har hänt mig också flera gånger, det var inte kul då men det var himla kul att läsa om det nu 😉 Älskar dina humor-inlägg, fler sådana röstar jag för! Kram!

  2. Linda

    Jag såg alla svar du fick i huskygruppen Sverige på Facebook så du vet ju redan detta nu men jag ville ändå berätta att det har hänt mig också och att jag både gråtit och blivit sur på mina valpar. Tyvärr kan man ju inte göra något åt det som du skriver men jag hoppas att du slipper uppleva det igen =)

  3. Moa

    Bästa inlägget på länge! 😀 😀 😀 Jag skrattade så jag grät när jag läste det! Det är så kul att läsa om er vardag för hur ofta ser man såna här inlägg i andra hundbloggar, aldrig enligt mig. Himla kul! Men du Jennie, är det inte dags för Johan att få en sida här på bloggen nu när ni varit tillsammans så länge? 😉 Och kan inte han skriva gästinlägg ibland? Det hade i alla fall jag gillat. 🙂 Kan du inte berätta lite om honom eller om er? Det behöver inte vara en roman utan mer små fakta, typ 5 saker som vi inte vet om honom eller om er. Ju mer man följer en blogg desto mer vill man veta om personen bakom och Johan är ju faktiskt också en person bakom bloggen tycker jag! 😉

Kommentera

