Ytterligare en ”första gång” och tävlingsvinnaren!

Igår hände något stort hemma hos oss hörrni! Något som vi har väntat på, hoppats på, som vi har bett om i våra aftonböner – okej, kanske inte det sista men ni fattar – lilla Pol spenderade hela dygnet med att göra ALLA sina behov ute! 😀 Alltså förstår ni… vi slapp torka kiss! Kan jag få ett halleluja? (jag vet inte varför det här inlägget blir så religiöst). Men SOM vi har väntat på detta, både Exxa och Lova blev rumsrena på bara några veckor men Pol har tagit lite längre tid på sig och det beror säkert på flera saker; dels bodde vi bättre innan rent rastningsmässigt och dels tror jag att jag var mer uppmärksam förr, alltså innan jag fick problem med huvudet. Nu är jag långsammare, reagerar inte lika snabbt osv och det påverkar såklart. Men som jag sa till Johan i förmiddags; ”Detta är en milstolpe, nu är det på väg åt rätt håll”. Pol svarade genom att kissa på golvet preciiiis innan vi skulle gå ut och traska bort till vår nya rastgård.
Jahapp.

 

Det här är säkert inte ett bekymmer för många, har vänner som bara kan släppa ut sina valpar i trädgården när de behöver kissa. Vi har ju tyvärr inte den lyxen än så när vår valp kissar inne så kissar hon på någon annans golv. Och för att gå ut med henne får vi klä på oss, springa ner för massa trappor och sedan traska en liten bit för att hitta gräs där hundar får göra sina behov (utanför där vi bor är det rastningsförbud). (Har jag nämnt någon gång att vi vill ha hus typ igår?!)
Johan och jag är dessutom lite ”äckelmagade” båda två så när Pol kissar inne är den ena av oss där med massa papper och den andra kommer springande med rengöringsspray (som vi blandar själva för att undvika gifter) och så sprayar och torkar vi som om det inte finns en morgondag, haha.
Oh well. Nya tag i morgon.

 

Jag vill också passa på att gratulera Linnéa som vann tävlingen om godisväskan, jag kommer kontakta dig för att få din adress. Förra tävlingen fick ett betydligt bättre gensvar än denna och jag antar att det har med att göra att denna tävlingen bara hade ett ”litet” pris i jämförelse. Så nästa gång blir det något större, jag fattar vinken. 😉

 

Denna vecka är födelsedagsvecka hos oss då både Johan och jag har fyllt år, vi fyller dagen efter varandra så det är väldigt praktiskt. Vi firade varandra lite i veckan med blommor och kort men i helgen blir det mer rejält med presenter och romantik. Och våra små skruttar får såklart vara med. Tänk så tomt och tyst det skulle vara utan dem… Kärlek! ❤

 

006copy
(Lilla Pol väntar på mat / Baby Pol is waiting for her food).

 

 

2 reaktioner på ”Ytterligare en ”första gång” och tävlingsvinnaren!

  1. Anna

    Grattis i efterskott till dig och Johan! 🙂 Har följt din blogg sedan du köpte Lova och ville mest säga att jag verkligen gillar det du skriver och hur du skriver. Jag är även lite nyfiken på om du har fått negativa kommentarer under åren som du har bloggat? Jag har sällan sett några hos dig men du kanske bara inte publicerar dem? Förstår om du inte vill svara om det är obehagligt, jag var bara nyfiken 🙂 Kram till er!

Kommentera

