Veterinärbesök!

Idag har huskyprinsessorna varit hos veterinären och blivit vaccinerade. Pol tyckte det var ett mycket spännande ställe, massa dofter, leksaker, godis och andra hundar. Personalen tyckte att hon var såå söt och Pol delade såklart ut massa pussar till alla som ville ha. Att stå på bordet gick hur bra som helst, husse höll, matte mutade med godis och veterinären stack – teamwork. Pol gjorde inte ett ljud ifrån sig och stod lugnt och tittade, hon är så söt! Veterinären klämde även igenom henne, lyssnade på hjärtat ect och vi passade på att fråga om en prick som Pol har fått på sin mage. Veterinären förklarade att valpar har dåligt ytligt immunförsvar och att det var en liten infektion i huden som kunde ha kommit av nästan vad som helst, t ex från ett litet sår som uppstått vid bus. Vi fick rådet att tvätta med sårtvätt någon gång per dag tills det försvinner, det var inget som krävde medicin eller behandling så det var ju bra.

 

Sedan var det Lovas tur, hon fick vaccination mot kennelhosta och skötte sig like a champ men så är hon ju gammal i gamet också. I övermorgon fyller hon 3 år, det känns helt sjukt. Var det inte typ förra månaden som jag hade en dramatisk bilresa upp till Ylwa och hämtade henne?! Det känns så. Lova fick också massa beröm av personalen men hon är lite mer snål med sina pussar nu för tiden, det är mest matte och husse som får dem samt utomstående som hon verkligen gillar. Men några vänliga nos-duttar delade hon allt ut. 🙂 På bordet stod Lova lugnt och tittade ut på hundarna utanför genom fönstret och även hon fick en rejäl undersökning och allt var bra. Jag är ju lite skadad och bad veterinären att känna lite extra på körtlarna men de var fullt normala, tack och lov. Jag kommer nog aldrig komma över den skräcken riktigt… Veterinären lyssnade även på hjärtat som slog jämnt och starkt och hon sa att båda hundarna var mycket friska, vackra och vänliga, bra betyg!

 

Nu har vi precis kommit hem, jag sitter vid datorn med flera lager kläder och en rykande kopp te, Lova ligger och sover i fåtöljen, Pol sover på glasskivan under soffbordet och Johan ligger nerbäddad i soffan och försöker kurera sig, tror jag ska joina honom! 🙂 Trevlig fredag alla fina läsare! Jag uppskattar verkligen era kommentarer här i bloggen, på Facebook och på mailen ska ni veta! ❤

 

068copy2

 

3 reaktioner på ”Veterinärbesök!

  1. Hej! Ville lämna en kommentar, jag kommenterar sällan men ibland får man ju skärpa till sig ☺ Jag gillar verkligen din blogg och dina hundar är underbara! Är du lycklig nu? Tänker på Exxa. Det låter nämligen som att du är lycklig med Johan, Lova och nytillskottet? Kom ihåg att man måste försöka gå vidare. Tycker det är så roligt att få följa er och hoppas på att få läsa om hus inom kort, jag gillade verkligen lägenheten som ni renoverade så jag vill verkligen se samma fast i ett hus snart ☺ Och kanske små Lova valpar? Gällande förkylningen så förstår jag att det varit tufft att vara sjuk så länge. Drick the med ingefära är mitt tips! Även honung och massa cvitamin så ska du se att det snart släpper. Kram Mickis

Kommentera

