Nytt skede i livet.

Först vill jag säga tack och välkomna till alla som börjat följa oss på instagram, himla kul! 🙂

 

Jag är mer aktiv där än här just nu, mest pga hälsoskäl. Förutom mina stress-symptom så blev jag rejält uppskrämd gällande mina ögon för två veckor sedan men nu verkar det som att det eventuellt var i onödan… Jag vågar inte ropa hej än utan vill träffa en ögonläkare för säkerhets skull men min nya optiker anser iaf att det jag fick höra är bullshit så nu hoppas jag att hon har rätt.
Dock vill jag nämna vilken tur jag har som har förstående läsare och samarbetspartners, ni är bäst! Och jag kan nog redan nu förutsäga att det kommer bli fler regelbundna inlägg framöver, stress-symptomen kan ju inte vara för alltid och förändringens vind blåser.

 

Johan och jag har även brottats med några beslut den sista tiden, det är så svårt att planera framåt och hamna rätt. Men nu har iaf ett beslut fattats och situationen har blivit… ja, glasklar! Vi är både nervösa och glada och ser fram emot ett nytt skede i vårt liv. 🙂

 

På tal om att tänka framåt har vi även börjat titta lite smått på den kommande tävlingssäsongen. Det känns som att det är dags att Lova får lite tävlingsrutin, även om hon är en stark och snabb draghund så är hon helt grön i tävlingssammanhang och jag tror det vore nyttigt för hennes utveckling att få uppleva den miljön också och inte bara våra skogsvägar hemma. Sedan får vi se vem av oss som tävlar med henne, jag har förstört min fot igen (ni som hängt med oss i många år vet vilken olycksfot jag har, pga den fick t ex min vän Malin tävla med Exxa i sista SM:et) och den är inte i bra skick. Jag fick en spricka i den i vintras och nu känns det som att något är av i den, 5 veckor sedan olyckan och den är fortfarande stel och svullen. Suck och stön. Så nu har Johan och jag bestämt att han ska ta grönt kort på distans och så får vi se vem av oss som tävlar. Många har under åren frågat hur jag bär mig åt för att sabba foten ”hela tiden” och jag har inget bra svar på det förutom att jag jobbar hårt men också leker hårt, huskystyle!! 😀 

 

021copy
(Lova och hennes pinne / Lova and her stick.)

 
022copy
(Lycklig flicka / Happy girl.)

 

 

5 reaktioner på ”Nytt skede i livet.

  1. Sara

    Låter spännande med nytt skede och med tävling! Blir nog super hur ni än gör det men din fot är väldigt dum! Du får vara mer försiktig, har man skadat en kroppsdel så krävs väldigt lite för att skada den igen. Väldigt roliga bilder på Lova, hon som alltid är så söt annars 😉 Kramar!

Kommentera

