Innan jag blev en hundmamma.

Innan jag blev en hundmamma så hade jag ingen som kissade på mig, som dräglade, som tuggade på mina saker eller som nöp mig med vassa tänder.
Innan jag blev en hundmamma hade jag full kontroll över mina tankar, mina känslor, min kropp och mitt sinne.
Innan jag blev en hundmamma hade jag en ren soffa, kläder utan hundhår och en säng som  jag fick ha ifred.
Innan jag blev en hundmamma var mitt liv tomt, utan att jag egentligen visste om det.

 

Innan jag blev en hundmamma hade jag aldrig sett in i ett par stora själsfulla hundögon och gråtit.
Jag hade aldrig känt mitt hjärta gå i tusen bitar när jag inte kunde läka en skada eller ett sår.
Jag hade aldrig skrattat så som bara en hund kan få en att skratta.
Jag visste inte hur mycket en fyrfota varelse kunde fylla mitt hjärta med kärlek.

 

Innan jag blev en hundmamma hade jag aldrig hållit en sovande hund i mina armar.
Jag hade aldrig gått upp mitt i natten för att försäkra mig om att min hund fortfarande andades.
Jag hade aldrig upplevt glädjen man känner när ens hund är mätt, tillfredsställd och trygg.
Jag visste inte att en sådan liten varelse kunde få mig att känna mig så ansvarsfull, vuxen och viktig.

 

Innan jag blev en hundmamma hade jag aldrig känt värmen, glädjen, kärleken, smärtan, förundran eller känslan av tillfredsställelse över att vara en hundmamma.

 

Idag är det mors dag men man behöver inte ha ett tvåbent barn för att få lov att kallas för mamma.  
Att vara mamma betyder inte att man måste dela ett blodsband.
Att vara mamma för mig innebär att man älskar någon villkorslöst och med hela sitt hjärta.

 

Därför vill jag skicka ut ett stort grattis till alla mammor där ute, oavsett hur många ben ditt barn har! ❤

 

 

dsc_0089copyliten
(Mina bäbisar som alltid varit så oerhört älskade och önskade / My babies, alwyas beloved and wanted.)

 

 

2 reaktioner på ”Innan jag blev en hundmamma.

Kommentera

