Rastgårdsbus.

Förra helgen hade vi bestämt att vi skulle på julmarknad till Tjolöholms slott men före detta beslöt vi att klämma in någon timme i rastgården. Min kompis Johanna har en liten tik vid namn Tyra som aldrig busat med andra hundar i rastgård så jag bjöd dit dem för att se om våra töser skulle gå ihop. Och det gjorde de… Lova och Tyra är ungefär lika stora, ungefär lika lekfulla och tycker båda två att ska man leka så ska man leka hårt. Behöver jag ens nämna att de hade väldigt roligt tillsammans?! 🙂 Dessutom var det 6 varghundar på plats när vi kom och även schäfern Rusty var där så det var ett stort gäng som busade tillsammans. Bjuder på lite bilder nedan:

051copy
(Bus!)

 

063copy
(Rusty)

 

068copy
(Såhär ser det ofta ut i hundgården, efter en stunds bus är det bara Lova som fortfarande orkar…)

 

073copy
(Lova och Tyra – ”muckar du med mig?”)

 

086copy
(Dogbutts!)

 

088copy
(Notera att varghunden är typ tre gånger så stor som de andra…)

 

098copy2
(Tripp…)

 

099copy2
(…trapp…)

 

100copy
(…trull!)

 

106copy
(Lova och Tyra)

 

110copy
(”Jag ska ta dig!”)

 

123copy
(Fina Tyra posar)

 

144copy
(Full fart! Lova är ca tre meter längre fram, därav koncentrationen…)

 

146copy
(Finns inget bättre än att få springa!)

 

159copy
(Tjo!)

 

174copy
(En sekund lång vilopaus…)

 

176copy
(… innan Rusty kommer!!)

 
195copy
(Såhär ren och fin är en vit husky efter en timme i rastgården…)

 

208copy
(Rusty och Lova. Som synes är Rusty lite småkär i Lova och följer efter henne överallt ❤ )

 

227copy2
(Vildsint bus. Som ni ser av rörelseoskärpan i Lovas ben så går det FORT när de busar, så nöjd att jag fick till det!! Sakta men säkert lär jag mig den nya kameran.)

 

229copy
(Wooaaa! Bäst att skutta undan!)

 

Det är så roligt att se hundar leka såhär och komma så bra överens. Många av hundarna som brukar vara där har vi ju träffat en del vilket såklart har gjort att de har blivit vänner men leken fungerar lika bra när en främmande hund kommer in i buset, så som Tyra gjorde. Vi människor kan lära oss så mycket av våra hundar!

 

**********************************

 

Ni glömmer väl inte att vara med och tävla? Har fått många kommentarer via fb och mail men det är alltså I INLÄGGET som man ska kommentera. Tävlingen pågår till fredag! 🙂

 

**********************************

6 reaktioner på ”Rastgårdsbus.

  1. Men vad roligt och vilka härliga bilder! Jag har en rastgård jag också i närheten, men väntar på att Stig bli lite äldre och tuffare, han är så rädd för andra hundar än så länge. Vi tränar vidare, det kommer en dag 🙂

  2. Kina

    Vilka underbara bilder!!!
    Vad ska man tänka på när man släpper sin hund i en rastgård? Vi har en ca 1 mil bort men jag har aldrig fått tummen ur och åkt dit. Det känns lite läskigt. Men Lova verkar ju gilla det massor 😉

  3. Härliga bilder alltid kul med bus och älskar kontrasten som Lova blir mot de andra 🙂
    Dock är varghunden som du nämner den som en Borzoi, varghundarna är ännu större 😉

  4. Johanna

    Underbara bilder!
    Några frågor: 1. Favoritchips? 2. Tv-serier eller filmer som du längtar efter just nu? 3. Mål och förhoppningar inför 2015? 4. Hur får man en stor blogg? 5. Vem av er sa jag älskar dig först? 6. Vem av er föreslog att ni skulle flytta ihop? 7. Ska ni skaffa barn snart? 8. Ska ni skaffa en hund till? 9. Android eller Iphone? 10. Något nytt intresse inför nästa år?

Kommentera

