Helgutflykt till Getteröns hundstrand/Varberg.

Förra lördagen bestämde jag och Johan att vi skulle ta en liten roadtrip. Jag var så trött på att vara yr och inte kunna göra något så vi bestämde oss för att trotsa detta och ge oss iväg ändå och mysa tillsammans. Efter lite googlande hittade vi en strand i Varberg som tillåter hundar, närmare bestämt på Getterön. Trots att jag har spenderat alla mina somrar i Varberg i vår stuga så har jag totalt missat den här stranden och Johan har aldrig varit i Varberg förutom på Byggmax. Saken var då biff och vi packade nya kameran och en picknikkorg och sedan brummade vi neråt kusten.

 

200copy
(Getterön)

204copy
(Getterön med Varbergs fästning i bakgrunden)

215copy
(Bergsgeten Lova)

216copy
(Spännande…)

 

Vi hade någorlunda tur med vädret då det var uppehåll men det blåste ganska så friskt på sina ställen så det var tur att vi hade tagit med oss mössor och vantar. Väl framme gick vi en lång promenad på stranden, klättrade på klippor osv. Lova var som en liten bergsget, hon klättrade och klängde och hoppade och skuttade och såg så lycklig ut… 🙂 Havet och fåglarna var som alltid lika spännande och detta var dessutom ett nytt ställe – att hon inte kröp ur sitt eget skinn var bannemig ett under! Lilla roliga Bobbo!

 

239copy2
(Lova tyckte det var väldigt spännande att få springa omkring och nosa)

241copy2
(Sötnosen!)

264copy1
(Lova och husse)

 
Efter promenad och picknik var vi smått sugna på att åka hem men jag ville så gärna visa Johan Varbergs fästning. Precis som jag så är Johan väldigt historiaintresserad och vi har spenderat X antal timmar inne på Borgsholms slottsruin med att titta, njuta av historiens vingslag och fota varandra och oss tillsammans så jag kände att det inte var mer än rätt att jag fick visa Johan ”min” slottsruin. Tyvärr började det regna lite smått när vi var framme så vi nöjde oss med att fota lite framför fästningen innan vi flydde in i bilen igen. Dock kom vi överens om att göra ett betydligt längre besök i Varberg till våren!
Vi brummade sedan hem till Göteborg igen och Lova stensov i buren hela vägen hem. Väl hemma skuttade hon upp i soffan och fortsatte att sova, det är väldigt roligt att vara iväg på utflykt men man blir ju så trött..

 

278copy
(Varbergs fästning)

287 copy2
(Lova posar)

 

Slutligen bjuder jag på en bild som visar Lovas ”signature pose”, hon gör ofta så här men det är sällan som man hinner fånga henne på bild… 🙂

 

248copy copy2
(The signature pose av surikatprinsessan Lova!)

 

 

3 reaktioner på ”Helgutflykt till Getteröns hundstrand/Varberg.

Kommentera

