Forever and always.

Häromdagen när jag körde hem från jobbet satt jag och deppade i bilen. Jag kände mig ledsen och orolig över den här huvudvärken och yrseln som jag dragits med i över en månad nu. Man känner sig så oerhört handikappad, man kan inte dragträna, knappt ens promenera utan att hela världen snurrar och all lust att göra något mer än att ligga still är fullkomligt borta. Jag satt där och försökte fokusera blicken på trafiken och kände mig väldigt orolig över min hälsa – varpå jag blir omkörd av en taxi som svischade förbi mig som en vit blixt och la sig framför mig i filen. Taxins regnr var P Y A vilket är Exxas mammas namn. Då log jag för mig själv.

 

Natten mellan tors och fre förra veckan kunde jag inte sova. Jag hade inte fått mitt utlovade resultat från CT-röntgen av min hjärna under torsdagen och jag hade sån ångest över vad det kunde betyda, hjärntumör var det ord som cirkulerade runt i mitt huvud… Någon gång under natten måste jag ha somnat för på morgonen vaknade jag före klockan av en dröm om Exxa, den första på ca tre månader. I drömmen var hon, jag, Lova och Johan i en park och lekte. Exxa var gammal och stel, rörde sig mycket försiktigt. Plötsligt sprang hon rakt in i en parkbänk och rullade ihop till en boll på marken, innan jag hann fram till henne började bollen krympa och förvandlades till en nyfödd liten Exxa som pep hjälplöst och började orientera sig där på marken. Jag vaknade den morgonen med en känsla av klarhet.

 

Jag hör vad du säger, Exxa.
Nystart. Förändring. Och jag ska försöka.

 

Jag är så glad över att du fortfarande finns kvar i mitt liv. Kanske går du vid min sida varje dag, även om jag inte ser dig. Men när jag verkligen behöver dig så finns du alltid där.
Alltid!

 

img_8516copy
(Älskade tösen… Du är så saknad!! Exxa hösten -2012)

 

 

4 reaktioner på ”Forever and always.

  1. Sara

    Fina Jennie! Exxas och ditt band kommer alltid att finnas kvar, något så sällsynt och speciellt försvinner inte bara. Jag tror att din skyddsängel kan slappna av för nu har du din fyrbenta ängel som vakar över dig istället, lyssna på henne för hon vet bäst. Sluta stressa och bli bättre på att ta hand om dig själv. Det är det som Exxa försöker säga dig tror jag. Kram! =)

Kommentera

