Duktig bloggdesigner sökes!

Jag har nu bestämt mig för att ansöka om kennelnamn och hoppas verkligen på att jag får mitt första val. På SKK lät det inte alls som en omöjlighet så fingers crossed! Med detta kommer såklart tankarna på en ”ny” blogg, ny på så sätt att jag tänker att det lättaste är att bloggen heter samma som kennelnamnet och även ny genom att skapa en ny design. Detta är jag tyvärr ganska kass på och jag är jätteledsen för det för det bästa hade såklart varit om man kunde sitta och pilla i lugn och ro tills man var klar. Jag har gjort x antal försök under åren men nej, bloggdesign är inte min grej. Jag har visionen och bilden i huvudet men att sedan få ner det i kod… där brister det.

 

På senare tid har jag fått en hel del möjligheter genom bloggen, företag har hört av sig och vill sponsra, ha sin banner på sidan, samarbeta etc. Vissa erbjudanden har inte alls varit intressanta medan andra känns väldigt spännande och detta ställer direkt högre krav på bloggen – för hur ska man kunna erbjuda en bannerplats om man inte vet hur man lägger in en banner? 🙂

 

Jag söker därför nu en duktig bloggdesigner och tänkte att ni läsare kanske kunde ge mig några tips? Personen jag söker ska kunna designa en komplett design med wordpress som grund och veta hur man lägger in banners, ikoner till t ex instagram, facebook, kunna föra över mina gamla blogginlägg till den nya bloggen samt kunna lägga in sidomenyer, dropdownmenyer osv. Klassiskt bloggupplägg helt enkelt, jag är inte ute efter något superavancerat. En bonus hade varit om personen var duktig på att illustrera då jag även skulle vilja ha en personlig logga men detta är inget krav.

Har ni läsare några tips, känner ni någon som är duktig på sånt som jag efterfrågar, kanske t o m har eget företag? Lämna isf en kommentar här, på fb eller släng iväg ett mail så blir jag jätteglad! 🙂

 

075copy
(Tröttnar aldrig på den här bilden… Surikatprinsessan Lova 🙂 Tagen vid kapelludden, Öland).

 

 

En reaktion på ”Duktig bloggdesigner sökes!

  1. Hej! Jag heter Hannah och är intresserad av att komma i kontakt med dig ang. Om dina önskemål fortfarande är aktuella, jag är väldigt duktig inom området och har både existerade hemsida jag skapat att uppvisa och kunskaper inom design av loggor och ikoner mm 🙂 hoppas på att höra ifrån dig!

Kommentera

