Hälsan kommer (aldrig) först.

Hos familjen Lova har hösten inte alls blivit som planerat. Utöver några pass så har dragträningen nästan helt legat nere. Både Johan och jag har dragits med influensa, jag är någorlunda frisk men Johan är fortfarande liggande. Jag har dessutom fått högt undertryck (vilket jag aldrig har haft) samt haft daglig huvudvärk och en mycket obehaglig yrsel i ca en månad. Jag har varit hos min läkare som gjorde en grundlig undersökning utan att hitta något fel förutom att jag är stenhård i nacken, axlarna och skuldrorna. Hon tog även massa blodprover på mig som alla var normala så jag fick diagnosen spänningshuvudvärk som är stressutlöst. För säkerhets skull ska jag få göra en CT-röntgen av min hjärna på fredag för att utesluta tumör men läkaren trodde inte att jag behövde oroa mig för just det då mina symptom inte stämmer in. Så nu måste jag istället lista ut hur jag ska sluta stressa… Jag har insett att jag är väldigt dålig på att ta hand om mig själv.

 

Lova har varit en liten ängel under vår sjukperiod, hon har vilat tillsammans med oss – och på oss – i soffan eller sängen och verkar ha haft det ganska bra. När frustrationen har tryckt på har den av oss som orkat stoppat in Lillis i bilen och så har vi brummat bort till rastgården där Lova har fått leka sig rejält trött med andra hundkompisar. Mycket praktiskt! Men även dagar så det inte blivit mycket spring har Bobbo varit en otroligt snäll liten prinsessa, hon förstår när något är fel och gosar intill oss med en djup suck innan hon somnar. För inget är så bra som att få vara nära husse och matte i Lovas bok. 🙂

 

 

1937474_10152663823684477_5319734922445576052_n
(mobilbild tagen en tiiiiidig morgon i Kållered)

 

 

 

 

En reaktion på ”Hälsan kommer (aldrig) först.

Kommentera

