Positivt besked från skk och utställningsanmälan.

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om kennelnamn och fick massa respons både här i bloggen och i huskygrupperna på facebook. Jag bestämde mig för att gå vidare med tanken att registrera eget namn och kontaktade skk. Jag har ju ett namn som jag älskar pga symboliken men som en kennel/ ett företag i USA redan använde och då är det ju oftast kört. Men när jag pratade med skk så visade det sig dels att det är ett företag och inte en kennel som har namnet i USA vilket innebär att det är ledigt för kennelverksamhet och dels tyckte tjejen på skk att mitt namn inte var superlikt deras vilket jag håller med om, en del ord skiljer faktiskt även om jag var orolig över att det inte var tillräckligt stor skillnad. Men det tyckte skk så jag fick tummen upp från dem och är välkommen att ansöka om mitt förstahandsval. Tjejen jag pratade med tyckte även att det var ett väldigt bra kennelnamn vilket kändes kul så det blir nog att ansöka till hösten (när inte alla våra pengar är investerade i vår bostadsrätt). Fram tills dess håller jag tyst om namnet så att ingen annan snor det. 😉

 

Nu har jag även anmält Lova till SPHK Västras utställning på Tånga Hed helgen 6-7 september. Vi bor ju inte så långt därifrån och  vännerna norröver ska komma ner vilket gör det hela hundra gånger roligare! 😀 Johan jobbar dock den helgen och kommer inte kunna följa med (buhu) så Lovis och jag brummar dit själva och umgås. Kanske kan jag åka tillbaka till Gbg och plocka upp Johan så att han kan vara med på middagen på kvällen iaf. Resultatmässigt får det gå som det går, Lova fäller just nu för fullt men å andra sidan så är det ju den tiden nu så hon lär säkert inte vara ensam om att ha en päls i sisådärt skick tänker jag. Försöka duger!

 

 

Klickar man på den här länken så kommer man kunna se en film på Lova som Johan laddade upp på Facebook, länken fungerar även om man själv inte har ett FB-konto. Filmen visar när Lova leker med sin nya hundgårdsleksak som Johan har byggt till henne efter att ha fått lite inspiration från mig. Leksaken är redan nu en stor hit! 🙂

 

 

2 reaktioner på ”Positivt besked från skk och utställningsanmälan.

Kommentera

