Alla vägar leder mig till dig.

Den 4 juni skulle du ha fyllt 7 år. Och runt midsommar var det 6 månader sedan som du lämnade oss. Det skulle lika gärna ha kunnat vara 6 år sedan. Och 6 timmar sedan.
Det är så märkligt.

 

Det är en konst att leva så normalt som möjligt i en värld utan dig. Varje dag är som en uppoffring i sig. Så många säger att jag måste släppa taget. Så få vet vad jag egentligen mäktar med.

 

Hur kan man någonsin undgå att sakna någon, när det känns som att denna någon fortfarande är här? Och det är du ju också, på ditt sätt. Ibland känner jag dig mot min kropp och ibland hör jag dig komma. Det är inte ofta men alltid när jag verkligen verkligen behöver dig. Det gör sorgen mindre men samtidigt ofantligt större. För hur ska ett sår kunna läka när den ömtåliga hinnan som bildats ständigt slits bort? Men jag vill inte vara utan de stunderna för allt i världen.

 

Vintern har givit vika, våren har kommit och gått och sommaren är här. Men jag har aldrig älskat dig mindre för alla dagar som har passerat. Jag försöker blunda och låtsas som inget, försöker leva i den här världen som inte är lika vacker sedan du försvann. Men jag känner dig i min ryggmärg och i mitt hjärta.

 

Jag har det bra, Exxa, det är inte det. Jag är trygg och älskad och lever ett liv med hopp och framtidsförsikt. Jag önskar bara att du vore här. Som en del av det hela, den sista lilla pusselbiten.
För du är så oerhört älskad och saknad, bäbis.

 

img_8617copy1

(Exxi, hösten 2012)

 

 

En reaktion på ”Alla vägar leder mig till dig.

  1. :,(
    Varje dag är en gåva, allt kan så snabbt ryckas ifrån oss. Exxa har gett dig något som aldrig någon kan ta ifrån dig. Utan Exxa hade du inte varit samma person som du är idag. Hon lever alltid vidare genom dig. I ditt hjärta och också vilka vägar du kommer ta i livet. Hon har satt spår i dig som inte går att utplåna. Jag vet att du aldrig träffade min första hund Kim. Hon gav mig så mycket, lärde mig så mycket och jag kommer alltid att sakna henne. Första hunden är väldigt speciell, särskilt om man får dessa unika band som inte går att förklara. Oavsett vad jag gör med mina hundar idag, så hade inget av det hänt om jag inte stött på Kim. Jag hade inte bott där jag bor, inte fått uppleva allt jag gjort, många vänner hade jag aldrig mött (t ex dig). Det är som ringar på vattnet ibland….utan Kim….ingen Lova (Kim är Lovas farfars mormor). Så Exxa finns alltid kvar i dig, vid din sida, genom livet, oavsett vad du tar dig för kommer hon alltid finnas kvar genom dig och dina handlingar. Så alla vägar du går är tillsammans med Exxa ❤

Kommentera

