Förändring.

Just som rubriken antyder så blåser förändringarnas vindar omkring i mitt huvud för tillfället. Det gör ont att ha den här bloggen kvar, det gör ont att logga in och se Exxa det första jag gör och veta att denna bloggen inte längre handlar om henne. Men jag kan inte förmå mig själv att ändra välkomsttexten, att ta bort bilderna och att gå in på hennes sida och skriva att hon inte längre finns här. Det går bara inte, inte ens i mitt huvud.

 

Jag funderar nu på att göra en ny blogg. Självklart ska allt material finnas kvar och flyttas över isf, det är inlägg som jag inte vill mista för allt i världen. Men jag skulle vilja ha något nytt, där det blir naturligt att också skriva ny text och ha nya bilder och ny design. Jag tänker också på att ha ett namn som inte är bundet till bara en hund utan som är mer generellt.

 

Tankarna leder självklart till kennelnamn. Inte för att jag går i parningstankar utan för att man då får ett namn som bara är ens eget, som ingen kan kopiera eller göra om till sitt. Ett namn som man kan trycka upp på tröjor eller jackor och ha på tävlingar, ett namn som folk förknippar med mig och min flock. Men detta med namn är svårt. Jag har länge tänkt på ett namn, ett vars betydelse passar perfekt, både när det gäller mig men också Lova och faktiskt även Exxa. Men jag blir inte klok på om detta namn är ledigt eller inte. Googlar man det får man upp en huskykennel i USA. Kollar man på FCI så kommer dock denna kennel inte upp. Betyder det då att de inte har reggat kennelnamn utan bara använder det ändå? På FCI kommer några få varianter av namnet upp men inte i närheten av det som jag isf vill ha. Funderar på att kontakta skk och fråga. Jag har två till i reserv, ett av dem är upptaget så det går ju bort men det andra finns inte. Dock är det bara en lek med olika bokstäver, jag skulle hellre vilja ha ett namn som faktiskt betyder något.

 

Alla ni som har kennelnamn, hur tänkte ni när det var dags? Alla tips är välkomna 🙂

 

DSC_0030copy

(Bild på Exxa och Lova-liten som får mig att le varje gång jag tittar på den ❤ )

 

 

2 reaktioner på ”Förändring.

  1. När jag registrerade mitt kennelnamn så var det egentligen tänkt för en helt annan ras än siberian husky. Tanken bakom namnet KymCanis var följande Kym = Kyrmique en omplacerings tervueren som kom till mig när han var 5 år, han satte mitt tålamod på prov och de 6 år han fanns vid min sida satte outplånliga tassavtryck i mitt hjärta, han var en självklar del i mitt kennelnamn, Han hade mentaliteten som jag önskar att många fler hundar hade, envis, kämpar och når över hinder som man trodde var omöjliga, ödmjuk, ett hjärta av guld och tillit trots motgångar. Han var lite av en once in a life time hund, Han finns med andra ord i namnet för att inte få mig att glömma vad jag önskar hos hundarna och mig själv.

    Canis = står för hunddjuret.

    Amerikanska kennlar är inte alltid med i FCI om jag fattat rätt, dom har ju massa små ”lokala” kennelklubbar och rasklubbar som det ”räcker” att dom är med i,
    KymCanis en bästa vän i alla väder 😀

  2. När jag började fundera på kennelnamn så var det självklart att min kung Magic skulle finnas med på nåt sätt. Mitt första alternativ var redan taget & en dag fick jag upp namnet Super Magic i huvudet, & efter det var det kört, så skulle mitt kennelnamn vara & nu är det det! 😀 Han var min lilla superhund, min allra första hund & det var han som visade mig hundens underbara värld med träningar & tävlingar. Jag har honom att tacka för så mycket, så att hedra honom med det namnet känns självklart. 😀

    Lycka till med kennelnamn! Och du, du vet väl om alla rabatter du får på olika ställen när du är uppfödare? 😉

Kommentera

