Sånt här gör att det har varit värt det (ett mail från en läsare).

”Hej! Jag hade planerat att skriva en lång inledning men nu när det var dags så känner jag bara för att säga det viktigaste först. Tack! Tack Jennie för att du finns och för att du bloggar! Min Alaskan Malamute-kille fick lymfom i maj. Jag upptäckte det när vi var vid sjön och badade, han kom upp alldeles dyblöt och gosade in huvudet mot mig och då kände jag två stora ”bollar” på hans hals. Jag blev väldigt orolig för jag har följt din blogg ett tag och visste ju vad som hade hänt med Exxa och hur så jag ringde och fick tid på SLU och åkte de 30 milen dit och fick lämna prover. En vecka senare fick jag vet att det var cancer och jag kan 100% ärligt säga att hade jag inte läst om Exxas cancer så hade jag velat avliva honom där och då. Men jag har lärt mig mycket av din blogg om cellgifter och biverkningar och vad som inte är biverkningar och bestämde mig för att chansa och nu har han fått cellgifter i snart 3 månader. Han mår bra efter omständigheterna och han har full remission! =) Min kille är mitt allt och nu verkar det som att jag får behålla honom! Jag är så glad att jag har följt din blogg för utan att du vet om det så har du varit ett sånt stöd för mig under den här tiden och jag önskar att jag kunde visa min tacksamhet på något sätt. Jag har alltid tyckt att du har varit så modig och nu har du hjälpt mig att vara lika modig och jag vill verkligen att du skriver om det här i bloggen för det finns fler människor där ute vars hundar kommer få detta och tänk om de avlivar dem och sedan lär sig att de kanske kunde ha räddat dem. En sån sak hade knäckt mig iallafall. Så fortsätt att skriva och vara en ledstjärna och en inspiratör! Och tack igen för att du hjälpte mig att rädda min älskade hund! Hälsningar Julia och Zeino!”

 

Jag läste det här i morse och tårarna började rinna på mig. Jag har fått en del sådana här mail men blir lika glad varje gång, det är verkligen fantastiskt att det finns läsare där ute som faktiskt tar sig tiden att skriva något sånt här. Jag uppskattar det verkligen!
Jag är jätteledsen Julia för att du har behövt gå igenom detta, jag vet vilket helvete det är men jag är även jätteglad för din skull för jag vet också hur underbart det är att få höra de små orden ”full remission”… 🙂 Jag håller verkligen tummen för att Zeino ska få fortsätta på detta spåret! Och vilken tur du hade att du hittade de svullna körtlarna, det är ju ofta svårt på våra polara raser då de har så mycket päls men det låter ju som att du upptäckte det i tid!

 

Jag tyckte det var oerhört jobbigt att skriva att Exxa hade fått cancer. Såna inlägg blir så fyllda med smärta och man tvingas bli så personlig och privat inför människor som kan vara rena främlingarna. Och det är svårt. Jag vet att det finns folk i min närhet som tyckte att jag inte borde ha gått ut med Exxas tillstånd i bloggen, kanske tycker de fortfarande så. Och det var en avvägning. Men nu efteråt så ångrar jag ingenting.

 

När Exxa fick cancer så önskade jag att jag hade kunnat hitta en sådan här blogg, som innehöll information, som slog hål på myter, som gav tips och råd och som förmedlade hopp. Jag hittade inget av det. Därför tänkte jag att jag kanske kunde hjälpa någon annan om jag skrev om hela cancerresan. Nu efteråt så har jag fått oerhört respons och tack vare den och er läsare så känner jag att jag faktiskt har åstadkommit vad jag tänkte och hoppades. Det känns oerhört bra.

 

Jag har fått förfrågan om jag kan tänka mig att skriva en bok om hundcancer. Jag har blivit tillfrågad att komma till hundklubbar och föreläsa. Jag har blivit kallad inspiratör, cancerexpert, ledstjärna, förmedlare av hopp och ett ljus i mörkret.

Jag är ingetdera av de sakerna. Jag är bara en flicka som älskade min hund så mycket att jag var villig att vandra till helvetet för att hämta hem henne igen. 

 

img_8516copy
Exxa, mitt uppe i sin cancerresa hösten 2012 ❤
Foto: Daniel Ström

 

 

2 reaktioner på ”Sånt här gör att det har varit värt det (ett mail från en läsare).

Kommentera

