15 frågor till Lova.

Vad tycker du mest om att äta?

Mat. Jag har förstått det som att vi alla har olika definitioner på vad det ordet innebär. Jag äter allt som matte och husse ger mig och det som de inte ger mig brukar jag stjäla. Jag äter kött, pasta, ris, potatis, grönsaker, frukt, hästbajs, pinnar… ja, det mesta som smakar eller luktar gott helt enkelt. Men det bästa som finns är Exxas mat. Synd bara att hon är så snål.

Har du någonsin varit på hundläger?

Nej men det låter jättekul!

Vad tycker du om att leka i hundgårdar?

Det är så otroligt roligt, man träffar alltid på gamla eller nya vänner där som man kan busa med. Men vissa leker lite för mesigt, det gillar inte jag. Ska man göra något så ska man göra det ordentligt! Så om de fegar så brukar jag slå dem i huvudet.

Har du blivit attackerad någon gång?

Nej, det skulle ingen våga. Alla kan väl se att jag är störst, bäst och vackrast?!

Hur många hundleksaker har du?

Alldeles för få. De har en tendens att försvinna. Jag misstänker att matte och husse slänger dem för att de tror att leksakerna är trasiga. Så är det såklart inte, jag har ju precis dödat dem, klart att de ser lite luggslitna ut då. Det är ju då de är som skönast att tugga på, när man kan ligga i lugn och ro och njuta av sitt krigsbyte. Mina ägare fattar inte det där…

Din bästa hundkompis?

Luna! Hon och jag bor i hundgård tillsammans på dagarna och vi är jämngamla och har jättekul ihop. Hon ser nästan ut som jag också (fast jag är mycket sötare) och matte säger att hon är en Samojed, vad det nu betyder. Rolig är hon iaf. Exxa tycker inte om henne så hon är för sig själv och Luna och jag är ihop medan husse jobbar.

Vilken är din favoritleksak?

Ett orange/vitt snöre som man kan bita och slita i. Men det är dumt för ibland så slår det mig i huvudet och jag förstår inte hur snöret kan göra det?! Jag ruskar ju bara på huvudet och försöker döda det men då slåss det ännu hårdare?! Mycket misstänkt.

Skäller du mycket?

Mina ägare säger det. De säger att jag är en pipgris. Matte tycker också att jag låter som en stor elak schäfer ibland. Jag har aldrig träffat en sån men jag låter säkert mycket värre!

Vilken är din favoritsysselsättning?

Springa och busa.

Har du rymt någon gång?

En gång hemma hos morfar. Men när husse ropade på mig kom jag såklart tillbaka direkt. Inget outforskat ställe är bättre än min husse!

Det bästa du vet är?

Att gosa med husse och matte. Vi gosar alldeles för sällan, vi borde göra det hela tiden tycker jag. De klagar på att de måste laga mat eller duscha… hallå? Hur kan de där sakerna vara viktigare än att gosa med mig?! De behöver få ordning på sina prioriteringar.

Hur länge ligger du kvar i sängen på morgonen?

Jag går oftast upp när husse eller matte går upp. Man vet ju aldrig vad man kan missa om man ligger kvar!

Vad kallas du?

Lova, Lovi, Lovalutt, Lovilutti, Hjärtat, Vännen, Lillen, Lillgrisen, Lillis, Lilla grodan, gosegrisen, Lilla älsklingen, Bäbisen, Skitvalpen, Vita faran, Sälen, Belsebub.

Är du rädd för något?

Hahaha. Nej.

Favoritperson i hela världen?

Min husse! ❤

 

165copyliten

 

Kommentera

