Vaggerydsutställningen 2013.

Förra helgen var det dags för den årliga Vaggerydsutställningen och då jag inte åkte förra året (eftersom Exxa precis hade blivit sjuk då) så kändes det extra roligt att åka i år och träffa alla vännerna. Det var den första utställningen för både Johan och Lova, Exxa däremot är ju gammal i gamet och hatar varje sekund i ringen, därför var hon på väldigt gott humör då hon slapp visa upp sig och bara kunde glida runt och bli klappad 🙂
Fick några frågor varför jag inte ställde ut Exxa också när vi ändå var där men det känns som slöseri med pengar då Exxa 1) hatar att bli utställd och 2) ser ut som en liten mager fågelunge med benknotor som sticker ut lite här och där. Men följa med fick hon såklart, nästan alla som var där har ju följt vår cancerresa och stöttat och peppat och jag visste att de såg fram emot att få träffa henne och gosa lite. Det är det fina med huskyvärlden, tack vare Exxa har jag fått många fina vänner men många av dem bor långt bort och därför blir det lätt så att vi bara träffas på utställningar och tävlingar. Tur att det finns internet och telefon!

 

Moving on, morgonen började med att jag låg med huvudet över toalettstolen en bra stund, lovely. Dessutom glömde jag mina utställningskläder (mer lovely) så vi fick gasa på rätt rejält för att hinna fram i tid. Väl framme hoppade jag i princip ur bilen i farten med Lova och utställningskopplet i högsta hugg och rusade ner till ringen i tron om att vi redan hade missat vår klass och lämnade Johan med Exxa och ett ev parkeringsproblem (sorry älskling!!) Såg flera vänner som jag mycket oartigt bara rusade förbi (förutom David som jag attackerade eftersom jag även hade glömt min nummerlappshållare…) men vi hade inte missat klassen, tack och lov, och då kunde vi gå runt och krama om alla och tjata lite innan det blev vår tur.
Lova skötte sig fint med tanke på att vi inte hade övat på varken trav eller stå men domaren tyckte inte om hennes färg så det blev ingen rosett till Lovi. Irriterande med tanke på att rasstandarden inte säger något alls om vita huskies och lika irriterande med domarbyte men så blir det ibland och det är bara att gilla läget. Lovi fick fin kritik men domaren sa att hon var ”för vit” och önskade oss bättre lycka nästa gång. Men som Johan sa, ”hon kommer ju vara lika vit då”. Haha. 🙂

 

Sedan ägnade vi några timmar till att prata med vännerna innan vi brummade vidare till Jönköping då vi var bjudna på grillparty hos finaste Karin (som inte längre har kvar Busen och därför inte var på utställningen). Johan hade tidigare sagt att han trodde att han skulle vara helt slut efter dagen och vi hade därför inte bestämt hur länge vi skulle vara kvar hos Karin (J skulle även upp och jobba dagen därpå, hade tagit ledigt på lördagen för att kunna följa med) men det visade sig – som alltid – att när vi har trevligt så flyger tiden iväg och det slutade med att vi åkte hem från Jönköping mitt i natten… Så kan det gå! 🙂

 

Tack alla för en fin dag, vi ses snart igen! ❤

(hade inte med mig kameran till utställningen så inga bilder tyvärr – måste ju vara första gången någonsin?!)

 

DSC_0048copy
(Sockersöta Lovalutt)

 

En reaktion på ”Vaggerydsutställningen 2013.

Kommentera

