Ibland behöver vi lite magi.

Jag fick en fråga på mailen om vad jag har för planer i framtiden för Exxa nu när hon är ”friskförklarad”.

Jag vet inte vad jag ska svara riktigt. Situationen med Exxa är väldigt tuff rent psykiskt sett, det har ju varit en sjujävla bergochdal-bana med cancerbesked, dåliga odds, bra odds, dåliga odds igen, complete remission, biverkningar, friskförklarad, nära avlivning, urinblåse och njurproblem, dåliga odds, bra odds. Och där är vi nu. Jag kommer nog aldrig kunna förklara för någon hur det egentligen känns och hur påverkad man blir.

Just nu vill jag bara att Exxa ska få bli frisk och med frisk så menar jag urinblåsan. Det hade varit skönt om den där enorma stenen som städigt tynger mig kunde försvinna ett tag så att man hinner ladda sina batterier och hitta sig själv igen. Jag känner att jag behöver det.

Så jag antar att mitt svar får bli ”ingen aning”. Jag vet inte om vi kommer tävla igen, om vi kommer ta upp agilityn, spårningen osv. Jag är så lycklig över att ens ha henne i livet så inget av det andra spelar liksom någon roll. Lycka för mig nu är små saker, som en morgon när Exxa stod med lysande ögon i snön, viftade på svansen och sjönk ner i en djup lekinvit mot Lova för att sedan springa så att hon var precis utanför Lovas räckhåll. Eller som för några helger sedan då Johan, jag och vovvarna var uppe på hundklubben och hundarna fick vara lösa och J kastade boll åt dem. Exxa var på helspänn och jagade bollen som en galning, Lova hade inte en chans förrän Exxa valde att släppa den. Såna glimtar av ”den gamla Exxa” är det enda som betyder något just nu. Resten tar vi sen.

 

121copyliten

122copyliten

126copyliten

129copyliten

165copyliten

 

 

En reaktion på ”Ibland behöver vi lite magi.

  1. Håller verkligen tummarna för att allt går bra! Fruktansvärd sits man sitter i när man har en sjuk hund:( Ta en dag i taget o njut av ögonblicken du ser ”din” hund 🙂

Kommentera

