Ingen varelse är perfekt tills du blir kär i den.

Nu blir detta inlägg väldigt ihopdraget men jag känner att jag måste komma ikapp så att jag kan börja blogga i nutid istället för dåtid.

De senaste tre behandlingarna har gått jättebra för Exxa, hon har full remission på cancern och har heller inte haft några biverkningar den senaste tiden vilket såklart är jätteskönt! Jag törs fortfarande inte ta något för givet och är illamående av nervositet varje gång vi åker till Jönköping men turen verkar faktiskt vara på vår sida (peppar peppar)!!

Förra veckan när vi åkte dit fick vi dock ett litet bakslag, Exxas vita blodkroppsvärden var för dåliga för att hon skulle kunna få cellgifter så vi fick åka hem igen. Lite snopet när man bor två timmar bort enkel resa men vad ska man göra… Det var bara att gilla läget. Inför besöket denna veckan garderade jag mig genom att åka till Skara djursjukhus och lämna prov innan. De är alltid väldigt trevliga där men man vet att man har varit där mycket när de är på first name basis med oss…
Proverna var normala (hurra) vilket betydde att det var grönt ljus inför Jönköpingsbesöket. Dock gjorde veterinären mig väldigt nervös, hon frågade en del om cancern alltså om symptom och behandling och dylikt och sedan kände hon på Exxas körtlar och tyckte att de var lite förstorade. Klump i magen! Samtidigt så har jag ju lärt mig att alla veterinärer tycker olika (vilket i sig är helt sjukt för lymfom är vanligt och måste ju upptäckas i tid om man ska ha en chans) så jag försökte att inte stressa upp mig alltför mycket över det. Nanna sa att de var normala iaf och hon är experten så hennes ord är lag. Undrar hur många meningar som jag börjar med ”Nanna säger att…”

 

Exxa mår bra nu. Väldigt bra måste jag t o m säga, hon har mått bra och varit glad och pigg genom hela cancerprocessen med några få undantag men nu är hon extra glad och busig, som hon var innan hon blev sjuk. Det värmer ett känsligt matte-hjärta. Gud vad jag njuter av att se henne få sina cp-ryck ute när hon springer runt i snäva cirklar så grästovorna ryker samtidigt som hon morrar, av att få se henne stolt bära omkring på den nuvarande favoriten ”Pelikanen” och av att höra henne prata så som bara Exxa kan. Det är en enorm glädje som inte kan förklaras med ord, den kan bara upplevas. Det spelar ingen roll hur kass min dag har varit, så fort jag får komma hem och gosa in näsan i hennes päls så känns allt bra igen. Kärlek kallas sånt. Och jag är väldigt väldigt lyckligt lottad.

 

Foto: Daniel Ström.
Lätt redigerad av mig.

 

 

En reaktion på ”Ingen varelse är perfekt tills du blir kär i den.

Kommentera

