Kärlek = du + jag.

Det är så underbart att Exxa är frisk! Jag njuter av varje sekund, av hennes pigga ögon, av hennes busmorr, av hennes ylande. Hon leker så det står härliga till just nu, hennes nya favoritleksak är den gula pelikanen som jag köpte när hon precis blivit sjuk. Den verkar vara himla rolig, kanske beroende på att huvudet gör ett ljud, halsen rasslar, vingarna prasslar och kroppen piper. Hittade den i djuraffären i Skövde, kostade ca en hundralapp och väl värd varenda krona! Exxa leker med den jämt, biter i den, kastar iväg den med en huvudrörelse och jagar sedan ikapp den och så måste man ju såklart ha dragkamp. Underbara hund! 🙂
Prickarna på tungan finns kvar fast nu är de rosa istället för röda och platta istället för upphöjda så jag hoppas på att de snart är borta precis som febern och håglösheten.

 

Nu har vi även skrivit på papper och betalat handpenning på vårt nya hem och flyttar i sommar. Känns helt overkligt men ska samtidigt bli jätteskönt att kunna cykla till jobbet istället för att pendla 9 mil om dagen. De timmarna i bilen varje dag ska definitivt användas till bättre saker. Det känns lite nervöst att flytta från lilla Götene till en större stad men eftersom vi kommer bo lantligt så hoppas jag att övergången kommer kännas helt naturlig. Och i Skövde finns allt, inklusive flera hundrastgårdar som ska användas flitigt av familjen Exxa. Det kommer nog att bli bra och framtiden känns väldigt ljus och spännande! 🙂

2 reaktioner på ”Kärlek = du + jag.

Kommentera

