Personligt.

När jag får frågor om mig själv så blir jag alltid lika perplex och svarar sällan på just såna frågor. Samtidigt kan jag förstå att man blir nyfiken på en person vars blogg man regelbundet följer, jag fungerar likadant själv.

 

Dock ska jag vara lite tråkig och säga att jag är emot att vara personlig på nätet. För mig är det helt otroligt vad vissa både skriver och visar upp i sina bloggar, på facebook osv. Folk gör som de vill men JAG är väldigt försiktig med sånt, just för att jag anser att mitt privatliv är just det – privat. Jag kommer aldrig skriva på facebook vem jag är tillsammans med eller liknande saker just för att jag tänker att jag vet vad som händer i mitt liv, min familj och närmsta vänner vet och det räcker, varför måste alla andra veta också? Därför skriver jag kanske lite kryptiskt ibland, deal with it! 🙂

T ex så har jag flera ggr det senaste fått frågan om jag är gravid av bloggläsare. Jag tar inte illa upp av såna frågor, tvärtom så är det jättekul när ni tar kontakt, men jag skulle aldrig besvara den frågan i bloggen just för att det är för privat. Någonstans måste man ju ändå dra gränsen känner jag.
Jag respekterar folk som törs vara öppna på internet och dela med sig av sina innersta tankar, drömmar och alla vardagshändelser som sker i deras liv – men jag är inte sån själv.

 

Samtidigt förstår jag att man måste kompromissa lite så era lite ”lättare” frågor kan jag gärna svara på. 🙂

 

Är du lycklig och nöjd med ditt liv?
Svar: Det är jag verkligen. Jag är väldigt lycklig 🙂

 

Vad gör du om dagarna?
Svar: Oj, mitt jobb är svårt att förklara men jag ger det ett försök. Kort sagt så ansvarar jag och min kollega Johan för fältverksamheten (dvs förebyggande arbete) på ungdomsavdelningen som ligger under socialförvaltningen. Vi jobbar alltså med ungdomar och deras föräldrar. Det är ett väldigt roligt, utmanande och omväxlande jobb och jag stortrivs med både arbetet och mina kollegor, även om det också är krävande.

 

Vart bor ni?
Svar: Vi bor än så länge i Götene men letar annat boende för fullt.

 

Varför tränar ni agility men inte tävlar?
Svar: Bra fråga och det finns flera svar på den. Mitt största skäl är egentligen tid, jag har verkligen fullt upp hela tiden med jobbet, hemmaliv, med Exxas träning, fotouppdrag osv. Det är sällan jag har helger där jag inte gör något alls.
Dessutom är jag inte en tävlingsmänniska, särskilt inte när det gäller agility eftersom det är mitt fel om det går dåligt, inte Exxas. Hon kan hindren, vända på en femöring, samla sig på en sekund – det jag är som brister när saker går fel, oftast för att jag är så nervös att hjärnan låser sig och det känns som att jag ska kräkas.
Jag har även gjort ett aktivt val att hellre satsa på draget och dragträningen och många agilitytävlingar har krockat med dragtävlingar. Men jag hade gärna velat tävla mer (och förhoppningsvis bli bättre på det utan att kräkas före och efter, haha) och jag hoppas att våren kommer bli bra även på det området.

 

Får jag ta en bild från din sida och använda som länkbild till din blogg?
Svar: Absolut så länge som reglerna för copyright följs. 🙂

 

Lånar du ut bilder till andra hundsidor, stallet.se osv?
Svar: Absolut inte. Det är bara jag som har copyright till mina bilder.

 

Hur går man till väga om man vill bli fotad av dig?
Svar: Maila mig 🙂

 

Vem är människan bakom Exxa?
Svar: Mångfacetterad. Oftast glad och positiv men dippar jag så dippar jag rejält. Brutalt ärlig oavsett vad folk tycker om det. Principfast. Överdrivet snäll. Känslomänniska men strategiker samtidigt. Älskar Exxilutt och mina nära och kära till vanvett. Kräsen när det gäller det mesta. En drömmare. Lätt till tårar, lätt till skratt. Omtänksam (inbillar jag mig iaf). Väldigt sarkastisk humor som inte alla fattar. Ambitiös oavsett vad jag gör. Bok och film-älskare. Sinne för det dramatiska som slott, borgar, mörker, snö och kontraster. Har nästan alltid en kamera i handen. Envis. Vill alltid vara bäst på allt oavsett om jag kan det eller inte. Kass på att laga mat. God lyssnare. Eftertänksam och försiktig (vilket gör att vissa saker kan ta för eeeeeevigt) men spontan och galen samtidigt. The list goes on and on men där har ni en liten bild iaf.

När jag tänkte på den här frågan så insåg jag att det finns en tanke som är extremt viktig att ha med sig. Människor förändras baserat på vad som händer i deras liv. Ibland till det bättre, ibland till det sämre. Ibland tappar man bort sig själv och ibland hittar man tillbaka till sig själv efter en lång lång tid. Det sista är väldigt sant när det gäller mig.
Människor som kände mig för två år sedan känner mig inte idag. Människor som kände mig för ett år sedan känner mig inte idag. Jag har förändrats väldigt mycket under dessa år och jag känner att kämpar man för att bli en bättre människa så lyckas man också. Idag tycker jag verkligen om mig själv och är stolt över den jag är – en känsla som jag unnar alla!

051copy.jpgLuttisen slappar i soffan.

Kommentera

