Oups…

”Varför bloggar folk så satans dåligt?” tänkte jag en dag i slutet på förra veckan efter att ha surfat runt på de bloggar som jag dagligen kollar in. Det är ju jättetrist att kolla en blogg varje dag för att hela tiden se samma inlägg hela tiden. Sedan kollade jag på min egen blogg och insåg att det faktiskt var över en vecka sedan som jag själv uppdaterade… Hehe, oups… 🙂

 

I slutet på förra veckan fick vi snö här igen och dragträningen fick ligga nere i några dagar men på lör fm var den bortsmält och Exxa och jag gav oss iväg. Jag hade tänkt att det skulle bli ett lite snabbare konditionspass men tji fick jag för väglaget var supertungt, blött och lerigt. Det gick fortfarande att köra på i bra tempo utan att riskera att ramla omkull men det var jättetungt och mina benmuskler skrek snart och ville åka hem. Det ville inte Exxa och därför tog hon över hela träningen själv, jäklar vilket tryck det var i linan! Hon slet och drog som en liten galning och vårt konditionspass förvandlades till ett rejält styrkepass istället. Jag kunde bara sitta där och åka med och ropa ut höger eller vänster, mycket praktiskt. 🙂

 

Dagen därpå, dvs igår, körde vi ytterligare ett pass. Väglaget var en aning bättre men Exxa fick även då dra för kung och fosterland. Hon är en liten kämpe, min huskyprinsessa. På vägen tillbaka till bilen hade Exxa jätteskoj eftersom det gick massa hästar i en hage som vi passerade. Först tittade de bara på oss med stora ögon och sedan började de trava längs staketet jämte oss och Exxa skällde och ylade på dem samtidigt som vi drog i full galopp, hon såg helt galen ut. 🙂 Jag vet inte vad det är med Exxa och hästar, hon är superförtjust i dem och inte ett dugg rädd, snarare tvärtom. Första gången hon träffade en häst var när vi gick agilitykurs i ridhuset, hästen sänkte ner sitt huvud utanför boxen och min tuffa tjej ställde sig helt sonika på bakbenen och gned sin nos mot hästens mule. Sedan den dagen verkar hon älska hästar.
Väl framme vid bilen var vi, precis som dagen innan, leriga och smutsiga. Exxi-lutt var mer grå/brun än vit och jag såg ut som en brunprickig vilde, hade t o m smuts i mina lockar. Det var bara att varva ner, åka hem och ta varsin dusch. Exxa hatar att bli blöt och satt i duschen och tjöt medan hon blev tvättad, det är fascinerande hur en hund som är så tuff och framåt som hon alltid är, samtidigt kan vara världens största meshund. Eller ”fjantepuss” som jag kallar henne vid såna tillfällen. 🙂

 

Fotade även en del i helgen för skojs skull, länge sedan som jag hann med det och fick fina bilder på Exxa som jag visar någon dag framöver när jag hinner. Förmodligen nästa vecka. 😛

En av mina snöfavoritbilder på Luttan.

3 reaktioner på ”Oups…

Kommentera

