Känslomässig berg och dal-bana.

Jösses vilken period det har varit nu ett tag. Galet mycket jobb framförallt, känns som att jag alltid jobbar antingen med mitt vanliga jobb eller med fotot, iaf är det det som jag får höra… 😉 Och visst, det kan ligga något i det.

 

Denna veckan har dessutom handlat om boende, en galen budgivning som idag lades ner efter råd från mäklaren. Väldigt tråkigt eftersom stället (med lite omvårdnad) kunde ha blivit drömboendet men när priset blir orealistiskt så är det bara att inse fakta, bita ihop, sörja lite och sedan leta vidare. Det underlättar ju inte att jag är sjukt kräsen. Men för mig är det viktigt att det känns RÄTT, det är alltid den känslan jag är ute efter, oavsett om det gäller partner, jobb, boende, djur, bil osv. Och den känslan har hjälpt mig många gånger, det bästa exemplet är när jag hittade Exxa. Tänk om jag inte hade stått på mig den dagen mot uppfödare Fia, tänk om jag hade gått emot magkänslan och lagt ner striden om Exxa? Gud, hemska tanke, jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det.
Exxa var värd all förväntan, alla fjärilar i magen, all rädsla, alla timmars argumentation, ALLT! Jag hoppas att jag får en liknande upplevelse när nästa valp kommer till världen… Det måste kännas som VÅR valp precis som boendet måste kännas som VÅRT hem, så är det bara.

 

Så sammanfattningsvis – lite ledsna känslor här idag men jag försöker att fokusera på vad jag har. Jag har kärlek, fina vänner, ett jobb jag älskar och världens bästa finaste underbaraste hund och alla dessa saker kombinerat gör så att alla besvikelser som man åker på i vardagen snabbt förminskas till något som man till slut kan rycka på axlarna åt. Jag hoppas att alla läsare därute uppskattar sina partners, vänner och djur – det förtjänar de!

I helgen blir det lite jobb men även en dragtur eller två i det fina vädret. Ska försöka få med mig kameran ut också, känns som att det är dags för lite nya foton på Exxilutt! Trevlig helg alla fina! ❤

Älskade Exxa, du är det finaste som någonsin varit mitt!

2 reaktioner på ”Känslomässig berg och dal-bana.

  1. Hej!
    Då jag följt din blogg i något år nu vill jag bara säga – vilken härlig hund du har! Superfin 🙂

    Vill också tipsa om att i min blogg strartar jag nu en dissskussion kring hundars mentalitet och ”hundproblem” som jag hoppas ska locka läsare att börja disskutera och utbyta åsikter & ideer. Kika gärna in!

    http://www.zunphoto.blogg.se

    och följ oss gärna via Bloglovin!

  2. Fia

    Hade jag varit själv hade jag ALDRIG sålt henne, så man får väl kalla det för tur att han tvingade mig att sälja henne…

    Bra iaf att hon kom till ett ställe där hon får vara prinsessan i hemmet 😀

Kommentera

