Välkommen 2012 – möjligheternas år!

 

Gott nytt år allihop!
Hoppas att ni hade en fin nyårsafton! Vår tillbringades hemma eftersom Exxa är så rädd för smällare och raketer. Jag kommer nog aldrig komma över det faktum att några snorungar kastade en smällare mot Exxa när hon bara var 6 månader gammal och blev vettskrämd. Då har man ju ingen empati för levande varelser alls och min blodtörstiga sida ser fram emot den dagen som karman slår dem rakt i ansiktet… Usch!

 

Jag måste ändå erkänna att denna nyårsaftonen gick oväntat bra. Exxa var rädd, skakade och darrade, möblerade om lite här hemma osv men hon klöste inte på ytterdörren som hon brukar och det gick att prata med henne såpass att hon några ggr under dagen och kvällen gick med på att gå ut och kissa lite. Hon var alltså lite lugnare än tidigare år vilket känns jättebra när man har testat allt från lugnande spray, tabletter, hundsällskap och cd-skivor med smällare.

 

Vi tänkte piggna till lite genom att ge oss iväg på en dragtur men hela Götene visade sig bestå av isgata så vi bestämde oss för att skippa det idag. Vi har tränat nästan varje dag sedan julledigheten så det känns ändå helt okej att låta Exxa vila. Hon ligger i skrivande stund i soffan, blir kliad på magen och verkar ganska nöjd med livet. 🙂

 

2011 har överlag varit ett bra år för familjen Exxa. Fokus har legat på draget och agilityn och Exxa har som alltid förgyllt vår dagliga tillvaro med sin mysiga personlighet och sitt söta ansikte. Hösten kunde jag dock varit utan med de brutna tårna och bortgången av en nära släkting men livet blir inte alltid som man har tänkt sig och det är väl så det ska vara…
Under året har vissa band tyvärr försvagats, vissa har stärkts och många nya har knutits. Tillfällen till utveckling har kommit och gått, vissa har utnyttjats, andra inte. Min karriär har gått spikrakt uppåt, på gott och ont. Exxa har varit frisk, stark och glad. Våra liv har bestått av kärlek, lycka, hårt arbete, sorg och en del tårar men betydligt fler positiva stunder än negativa – tack för det år 2011!

 

2012 är för mig möjligheternas år. Jag ska lära mig att våga satsa mer, att lyssna till magkänslan, att inte låta rädsla göra så att någon annan får ta det jag vill ha. Jag ska jobba med mina tävlingsnerver så att Exxa och jag kommer ut på agilitybanorna betydligt mer och fortsätta att jobba med draget så som vi har gjort under året som varit. Jag ska sluta slösa med min energi och istället lägga den på vettiga saker. Jag ska satsa mer på mitt foto. Jag ska bli bättre på att ta vara på mina relationer och kämpa för att bli en ännu bättre matte till Exxa. Och viktigast av allt: Jag ska jobba mindre! 🙂
Jag vet redan nu att detta året kommer erbjuda spännande möjligheter både yrkesmässigt, på det privata planet och tillsammans med Exxa och jag har bestämt mig för att jag ska ta för mig av det som jag vill vara en del av.

 

Jag låg ganska lågt under 2011. När 2012 ropar kommer jag kliva fram.

2 reaktioner på ”Välkommen 2012 – möjligheternas år!

Kommentera

