Valpnamn.

Nu är en turbulent helg med begravning, storm mm avklarad och det är skönt att vara tillbaka i vardagen igen och kunna ladda mobilen, använda internet osv.

 

För några veckor sedan började jag fundera på valpnamn. Jag har länge haft tre namn som jag har gillat väldigt mycket men jag kanske ska spara på dem lite… Jag satte mig därför ner och tog penna och papper och skrev ner alla namn som jag kunde tänka mig att döpa nästa hund till. När jag var klar var jag uppe i 89 stycken…!!
Jag vänder mig därför till mina kära läsare, har ni några förslag på namn som skulle passa en liten huskytik? Maila gärna era förslag om ni inte vill att de ska bli stulna 😉

 

19-aug-2007-009copy.jpgVärldens sötaste valp, Exxa ca 9 veckor gammal.

6 reaktioner på ”Valpnamn.

  1. Det är inte helt lätt det där med hundnamn. I våras när jag köpte en hanvalp så hade jag en rätt lång lista med namn jag med men efter många om och men fick han heta Teddy!
    Här kommer i alla fall några förslag från mig: Lexie, Luna, Ella, Elsa, Bella, Kiwi, Lady, Maja, Mejia, Pärla, Ester, Yra (heter min huskytik som är ett riktigt yrväder), Selma, Myra.

  2. Valpnamn är svårt! Jag har inga tiknamn på lager alls, det är lixom inte aktuellt för mig 🙂 Hedda tycker jag dock är himla coolt! Min nästa riesenhane ska nog heta Jari, vi fortsätter på det finska temat 😀

Kommentera

