Ny hemsida?

Jag sitter och klurar på en ny hemsida till Exxa. Denna är ju en hemsida/blogg men är väldigt krånglig och jag är trött på att inte kunna ändra i designen. Ingen support finns det heller, wordpress har bara diskussionsforum på engelska. Därför funderar jag på att göra en ny. Bloggen kommer såklart att finnas kvar, det skulle vara hemskt att mista alla gamla inlägg eftersom bloggen har blivit som någon slags dagbok över Exxas liv. Därför hoppas jag att den går att pekas om…? 
Jag är ute efter en väldigt enkel design med drop-down menyer, inga hoppande huskies eller blinkande hjärtan och gud vet allt som folk slänger upp på sina sidor. Jag vill ha en klassisk, enkel, lättförståerlig sida där man kan byta header, byta färger, ha olika gallerier osv.
Frågan är bara vad den ska heta, det kennelnamnet som jag ville ha var tyvärr redan taget av en kennel i Tyskland. Den skulle såklart kunna heta ”Exxa” men det funkar ju bara så länge Exxa är den enda hunden i detta hushållet… 🙂
Vi får se!

4 reaktioner på ”Ny hemsida?

  1. Ojoj, det där med hemsidesnamn är bra svårt, innan man har hittat ett namn man är nöjd med och som samtidigt är ledigt! 😉
    Det borde gå att flytta över bloggen till din nya hemsida, eller från vissa blogg-sidor går det i alla fall! 🙂 Annars kan du göra som jag har gjort, under ”länkar” har jag länkat till min gamla blogg bara för att jag gärna vill komma ihåg saker vi gjorde förr, precis som du sa, som en dagbok! Det är så roligt att kunna gå tillbaka i tiden och kolla på bilder osv 🙂 Instämmer också med de där med blinkblink grejer vissa ska ha på sina sidor, det ser så rörigt ut..

Kommentera

