SM i Nybro 2011 – dag 2.

Dagen började tidigt då vi förutom alla ”vanliga” förberedelser även skulle städa stugan. Exxa var trött och jag också men vi piggnade båda till när vi väl var på plats. Ironiskt nog var det fel på vädret denna dagen också, solen sken starkt och sabbade alla mina foton, precis som det grådassiga vädret dagen före också gjorde. Suck. 🙂 Men mest av allt var det mitt objektiv som förstörde, var såå missnöjd med nästan alla bilder. Jag hatar verkligen att fota tävlingar och utställningar som ”utomstående” dvs ej inhyrd fotograf för folk är i vägen, man kan inte påverka ljuset, positioner, ingenting. Men vad gör man inte för sina vänner. Note to self: ta med alla dina objektiv nästa gång!!

dsc_0228liten.jpgJenny och Isa.

dsc_0240liten.jpgFull fart… Ett av de få tillfällen under helgen som objektivet samarbetade 😦


 

Det blev dags för start och Exxa var lika skogstokig som dagen innan, hon är verkligen ett kräk i starten men det är ju för att hon tycker att det ska bli så kul att dra. Jag upprepade samma procedur som dagen innan, fotade starten och sen blev det promenad upp till målet. Exxa och Malin kom i mål på en mycket bra tid, 12.12 och säkrade därmed sin tredjeplacering och tog hem SM-brons! 😀

 

dsc_0229liten.jpgExxa i starten, skriker, gapar och ”kräkar” sig i vanlig ordning, haha.
 

dsc_0233tillfia.jpgExxa och Malin!


 

Sedan var det snabba puckar då klasserna hade blivit omkastade och nästan direkt efter cykelklassen var det dags för löpningen. Även där plockade Malin hem ett SM-brons tillsammans med Ylwas hund Ib.

 

dsc_0243liten.jpgHaha kolla minen!!

dsc_0244liten.jpgYlwa och Melos.

dsc_0245liten.jpgMalin och Ib.

dsc_0248liten.jpgJenny och Isa.

dsc_0270liten.jpgTeam snowstreams.

dsc_0283liten.jpgTeam Lillgårds.

dsc_0292copy.jpgTeam Mariestad. 

 

Eftermiddagen rullade sedan på med tvåspann, fyrspann, stafett osv. Jag lät bli att ta en värktablett denna dag och slapp därför magontet och kände mig som en människa igen vilket var underbart! Man är inte så rolig när man går runt och har ont och inte mår bra…
Tyvärr missade jag vissa starter, vissa ekipage genom skogen och vissa målgångar pga tidsintervallerna.

 

dsc_0307liten.jpgNiklas med spann.

dsc_0298liten.jpgMalin, Roo och Melwin.

dsc_0301liten.jpgHär kommer folket från Lillgårds genom skogen.

dsc_0309liten.jpgNiklas och hundarna.

dsc_0324liten.jpgMattias och hundarna från vildmånens.

dsc_0327liten.jpgTina med inlånade hundar från Ylwa.

dsc_0331liten.jpgMalin E med Noomi och Busen.

dsc_0344liten.jpgFull fart!
 

Slutligen var det dags för prisutdelning och här borde jag ju kunna visa upp en bild på Exxa och hennes medalj men eftersom det var Malin som körde henne så fick hon behålla den. Jag ska dock ta reda på vilket företag som gjorde medaljerna och beställa en extra till Exxa som minne så bild kommer så småningom, jag lovar!

 

dsc_0299liten.jpg Såhär fint sponsrade var vissa… 

 

Som vanligt fanns det massa människor som man inte hittade när det var dags att säga hej då, vi hade dessutom bråttom hem då det är x antal timmar från Nybro hem till Malin, sedan ytterligare en timme hem till oss. Först när vi åkt från Malin vågade jag sätta på min telefon och batteriet räckte nästan ända hem men det kändes ju så dags att ringa och rapportera när man ändåså snart var framme. Tekniken var inte med mig under denna helg kan vi ju konstatera, mitt stora objektiv krånglade också så zoomen fungerade inte vilket såklart är supertrist när man fotar hundar som springer… 😦 Men men, det problemet finns snart inte längre! 🙂

 

Tusen tack alla för en trevlig helg! En extra eloge till SPHK Södra som arrangerade tävlingen, allt var otroligt välgjort!

20 reaktioner på ”SM i Nybro 2011 – dag 2.

  1. Sv:Ja lite söt är hon allt 😉 Det är din Exxa med, har alltid tyckt huskys är himla fina.

    Har kikat runt här lite och du tar verkligen fantastiska bilder! Hade jag tagit hälften så bra hade jag varit supernöjd men eftersom jag inte ens orkar sätta mig ner och lära mig min kamera är det rätt kört.;)

    Grattis till brons på drag-SM! Ser riktigt jobbigt ut men hundarna ser verkligen ut att vara i sitt esse.

  2. Sv: Det var väldigt snällt men jag bor typ längst ned i skåne och det ser int ut som ni bor här. Men tack ändå, det hade säkert blivit riktiga hängapåväggenbilder 😉

  3. sv: hm jag vet inte vart dom köpte honom men jag vet att dom absolut inte var beredda på rasen och om dom hade kunnat börja dra med honom så hade gizmo nog blivit världens gladaste husky =)

Kommentera

